تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۸/۱۳ - ۱۲:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 124607

«ترمیناتور: سرنوشت تاریک» هر چند موفق شد تا فیلم اول باکس‌آفیس این هفته آمریکای شمالی شود اما فروش ۲۹ میلیون دلاری چیزی نبود که اسکای دنس، پارامونت و دیزنی را دلخوش کند.

به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی،‌ ششمین فیلم از مجموعه فیلم‌های «ترمیناتور» هر چند صدر باکس‌آفیس را از آن خود کرد اما برای فیلمی که با بودجه ۱۸۵ میلیون دلاری ساخته شده است فروش ۲۹ میلیون دلاری از اولین آخر هفته اکرانش، رقم قابل توجهی نیست.

این در حالی است که پیش‌بینی می‌شد این فیلم حدود ۴۰ میلیون دلار در ۳ روز اول اکران خود کسب کند. شروعی ۴۰ میلیون دلاری می‌توانست برای فیلمی که نقدهای مثبت دریافت کرده و احساسات مخاطبان را هم برانگیخته، قابل قبول باشد. با این حال به نظر می‌رسد نمایش «جوکر» بر فروش «ترمیناتور» تاثیر گذاشته است زیرا هر ۲ فیلم محصولی برای مردان جوان هستند.

۶۰ درصد تماشاگران «ترمیناتور: سرنوشت تاریک» در اولین هفته افتتاحیه‌اش را مردان تشکیل داده‌اند که بیش از نیمی از آنها کمتر از ۳۰ ساله بودند.

فروش بین‌المللی این فیلم احتمالا بتواند تقویت کننده فروش آن شود، هرچند در چین تاکنون تنها ۲۸ میلیون دلار فروش کرده است و شاید در ادامه بتواند عملکرد بهتری در این سرزمین به دست بیاورد. در مجموع این فیلم در بازار بین‌المللی ۷۲.۹ میلیون دلار فروش کرده و مجموع فروشش در سطح جهان ۱۲۳ میلیون دلار بوده است.

دیزنی اکران کننده فیلم در بازارهای بین‌المللی است و سه شرکت پارامونت، اسکای دنس و دیزنی سرمایه‌گذاران فیلم بوده‌اند.

«ترمیناتور: سرنوشت تاریک » بار دیگر جیمز کامرون را در کنار لیندا همیلتون و آرنولد شوارتزنگر بازیگران فیلم که در اولین «ترمیناتور» با هم کار کردند، گرد آورده است. این فیلم توسط تیم میلر کارگردان «ددپول» ساخته شده و مکنزی دیویس، ناتایا ریس و گابریلا لونا دیگر بازیگران آن هستند. در این فیلم ماجراهای ۲ دهه بعد از وقایع فیلم «ترمیناتور: روز قضاوت» دنبال می‌شود و سارا کانر باید از یک دختر جوان به نام دانی راموس و دوستانش در برابر ترمیناتوری که از آینده فرستاده شده، محافظت کند.

فیلمنامه فیلم توسط دیوید اس.گویر نویسنده «شوالیه تاریکی»، جاستین روداس و بیلی ری نوشته شده است.

این فیلم شاید تنها فیلم باکس آفیس این هفته نبود که سرنوشتی تاریک داشت چرا که فیلم «بروکلین بی‌مادر» ساخته ادوارد نورتون به سختی توانست در میان ۱۰ فیلم نخست باکس آفیس جای بگیرد. این فیلم با فروش ۳.۶ میلیون دلار در ۱۳۰۰ سالن سینما شروعی ناامید کننده داشت. کمپانی برادران وارنر ۲۶ میلیون دلاری برای ساخت این درام جنایی نئو نوار هزینه کرده است. نورتون علاوه بر نویسندگی و کارگردانی فیلم از بازیگران آن هم هست و در نقش یک کارآگاه خصوصی ظاهر شده است. بروس ویلیس و آلک بالدوین از دیگر بازیگران فیلم هستند.

از دیگر تازه‌واردهای باکس آفیس فیلم «هریت» بود که سرنوشت بهتری یافت و جایگاه چهارم را از آن خود کرد. این فیلم با فروش ۱۲ میلیون دلاری از نمایش در ۲۰۵۹ سالن سینما، درامی تاریخی است و نشان می‌دهد که این ژانر می‌تواند همچنان مخاطبان خود را داشته باشد. ۶۲ درصد تماشاگران فیلم را زنان تشکیل داده‌اند که ۵۹ درصد آنها بالای ۳۵ سال بودند. این فیلم به کارگردانی کیسی لمونز با بازی سینتیا اریوو، لسیل اودوم و جو آولین، داستان زندگی یک برده به نام هریت را روایت می‌کند که به یک مبارزه علیه برده داری می‌پردازد.

«هریت» با بودجه ۱۷ میلیون دلاری تولید شده است.

این هفته «جوکر» به کارگردانی تاد فیلیپس با وجود کاهش ۲۹ درصدی، موفق به فروش ۱۳.۶ میلیون دلاری شد تا در پنجمین هفته اکرانش جایگاه مناسبی را حفظ کند. این فیلم در آمریکا تاکنون ۲۹۹ میلیون دلار فروش کرده و فروش جهانی فیلم ۹۳۴ میلیون دلار بوده و انتظار می‌رود به زودی به کلوپ میلیاردی‌ها اضافه شود.

« مالیفیسنت: معشوقه شیطان» به کارگردانی یواخیم رانینگ با بازی آنجلینا جولی، آل فانینگ و میشل فایفر جایگاه سوم را در اختیار گرفت و با فروش ۱۲ میلیون دلاری همچنان به رقابت تنگاتنگ خود با «جوکر» ادامه داد. مجموع فروش فیلم در آمریکا ۸۴ میلیون دلار بوده و در بازار بین‌المللی نیز ۲۹۹ میلیون دلار فروش کرده است.

«خانواده آدامز»‌ نیز در میان ۵ فیلم اول هفته جای دارد و با فروش ۸.۵ میلیون دلار دیگر، فروش خود را در بازار داخلی به ۸۵ میلیون دلار رسانده است. این انیمیشن به کارگردانی کنراد ورنن ساخته شده است.

این هفته فیلم سینمایی «ایرلندی» از نت‌فلیکس نیز اکران محدود خود را شروع کرد هر چند کمپانی سازنده آن تصمیم گرفت میزان فروش آن را اعلام نکند. این درام گانگستری به کارگردانی مارتین اسکورسیزی با بازی آل پاچینو و رابرت دنیرو از ۲۷ نوامبر به صورت آنلاین در دسترس قرار می‌گیرد.

جایگاه یازدهم فروش نیز از آن «پارازیت» فیلم کره‌ای برنده نخل طلای کن شد که ۲.۶ میلیون دلار در آمریکا فروش کرده و این فروش را از نمایش در ۴۶۳ سالن سینما به دست آورده است. این فیلم تاکنون ۷.۵ میلیون دلار در آمریکا فروخته است.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها