تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۶/۰۶ - ۱۴:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 64224

جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو با معرفی ۲۴۴ فیلم بلند حاضر در این جشنواره اسامی سخنرانان این دوره از جشنواره را نیز اعلام کرد.

به گزارش سینماسینما، آنجلینا جولی که پیشتر اعلام شده بود با فیلم جدیدش درباره نسل‌کشی در کامبوج در این دوره حضور دارد، اکنون به عنوان یکی از سخنرانان این جشنواره معرفی شد.

در این دوره جشنواره فیلم تورنتو که از هفتم تا ۱۷ سپتامبر (۱۶ تا ۲۶ شهریور) برگزار می‌شود، آنجلینا جولی با فیلم «اول پدرم را کشتند» حضور دارد. درعین حال خاویر باردم ستاره سینمای اسپانیا، هلن میرن بازیگر انگلیسی و گائل گارسیا برنال مکزیکی نیز از دیگر سخنرانان جشنواره امسال خواهند بود.

برگزارکنندگان این جشنواره اعلام کردند فیلم آرژانتینی «تیگره» (زبانی که در اریتره و سودان تکلم می‌شود) ساخته سیلوانا اشنایسر و اولیس پورا گوآردیولا به عنوان فیلم افتتاحیه بخش جنبی «دیسکاوری» و نیز فیلم «ردپاهای بشری» ساخته کارگردان نیوزیلندی نیک گورمان در برنامه اختتامیه این بخش به نمایش درمی‌آیند.

با معرفی فیلم‌های حاضر در این بخش در مجموع شمار فیلم‌های امسال جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به ۳۳۹ فیلم رسیده است که شامل ۲۴۴ فیلم بلند و ۸۴ فیلم کوتاه است که کمتر از سال پیش است که ۳۹۷ فیلم شامل ۲۹۶ فیلم بلند در آن به نمایش درآمده بود.

این نشان دهنده کاهشی ۲۰ درصدی و شامل کاهش حدود ۶۰ فیلم است.

کامرون بیلی مدیر هنری این جشنواره گفت دوره ۲۰۱۷ این رویداد در عین حال مکانی برای به چالش کشیدن بسیاری از استادان سینما از جمله استودیوهای هالیوودی و بازار فروش غیررسمی فیلم است و همچنان در رقابت با فستیوال‌های ونیز و تلوراید که در فصل اهدای جوایز نقش مهمی ایفا می‌کنند، است.

این جشنواره سال پیش فیلم‌های مهم  سال چون «لالالند» و «مهتاب» را به نمایش درآورد که منتقدان به سرعت آنها را در میان رقبای اصلی اسکار قرار دادند.

این مدیر هنری افزود امسال نیز هچنان فیلم‌های کلیدی سال در این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

فیلم‌هایی چون فیلم مطرح جشنواره ساندنس یعنی «مرا به اسم خودت صدا بزن» و نیز اکران اولیه فیلم‌هایی چون اولین تجربه کارگردانی ایرون سورکین فیلمنامه‌نویس مشهور با فیلم «بازی مالی» و فیلم «جنگ فعلی» با بازی بندیکت کامبربچ و «کوهستان بین ما» با بازی ادریس آلبا و کیت وینسلت از جمله آنها هستند.

«مادر!» ساخته دارن آرنوفسکی و «کوچک کردن» ساخته آلمساندر پین که در فهرست ونیز نیز جای گرفتند و «آیکون حومه شهری» جرج کلونی و فیلم‌های وین وندرس و مارتین مک دوناگ و  گیلرمودل تورو نیز در این دوره اکران می‌شوند.

وی افزود امسال با وجود کاهش شمار فیلم‌های ارایه شده فیلم‌ها چالشی‌تر و جدی‌تر خواهند بود.

معرفی برنده‌های تورنتو برای فیلم‌ها اهمیت زیادی دارد و این جشنواره به نوعی به عنوان آغاز کورس رقابت اسکار مطرح است. البته اروپایی‌ها نیز همین نظر را درباره جشنواره ونیز (که ۲ روز دیگر آغاز می شود) دارند. «سخنرانی پادشاه» و «دوازده سال بردگی» در سال‌های اخیر به عنوان فیلم‌های منتخب تورنتو معرفی شدند و در ادامه مسیر در نهایت اسکار را به خانه بردند. دو سال پیش «اتاق» و «در کانون توجه» پس از موفقیت در تورنتو در اسکار نیز موفق ظاهر شدند.

سال پیش «فروشنده» اصغر فرهادی از ایران در بخش نمایش ویژه این جشنواره به نمایش درآمد.

این جشنواره سینمایی آمریکای شمالی که هر سال در پایان جشنواره بهترین فیلم را به رای تماشاگران انتخاب می‌کند، سال پیش «لالالند» را به عنوان برنده معرفی کرد. امسال چهل و دومین دوره این جشنواره برگزار می‌شود.

منبع: مهر به نقل از هالیوود ریپورتر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها