تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۰۹:۳۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 164967

سینماسینما، محمد تاجیک: به تازگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اظهار نظری مهم بدون نام بردن از فیلم گشت ارشاد و ریحانه پارسا ، گفته است که یک فیلم نباید به پای یک بازیگر بسوزد.

این اظهار نظر وزیر ارشاد، مهم و قابل توجه است که می تواند و باید بتواند مشکلات خیلی از فیلمها و سریالها را حل کند.

از سالها قبل برخی سریالها و فیلمها ساخته شده اند که بعدها  برخی بازیگران آن دچار مشکل می شدند. تا همین چند وقت پیش برخی سریالهای تلویزیونی به دلیل حضور برخی بازیگران دچار مشکل می شدند و حتی به باز پخش هم نمی رسند. البته گویا مدتی است این رویه غلط کنار گذاشته شده و این سریالهای قدیمی از شبکه های مختلف پخش می شوند.

با توجه به حضور ریحانه پارسا در فیلمهای دیگر، این اظهار نظر وزیر ارشاد مشکلات این فیلمها را حل خواهد کرد. البته فیلمهای دیگری هستند که در این سالها با مشکل مواجه بودند. مثلا فیلم سفر به هیدالو به کارگردانی مجتبی راعی که اتفاقا فیلمی مذهبی و معناگراست بیش از ۱۵ سال است که به خاطر حضور دو دقیقه ای زهرا امیر ابراهیمی در توقیف به سر می برد.

چند سال پیش مجتبی راعی کارگردان فیلم سفر به هیدالو که به برنامه هفت آمده بود و از توقیف این فیلم به خاطر حضور زهرا امیر ابراهیمی گلایه داشت مثال جالبی می زد او می گفت مثلا نیکول کیدمن هم فیلمهای بازی کرده که برخلاف معیارها و موازین ماست ولی تلویزیون آثار خوب او را پخش می کند. با همین منطق فیلمهای نیکول کیدمن ،فیلم سفر به هیدالو را هم نمایش دهید.

از سویی دیگر، چند سال پیش قرار بود مستندی درباره فیلم درباره الی در گروه هنروتجربه اکران شود ولی به خاطر حضور گلشیفته فراهانی اکران آن منتفی شد.

جالب است بدانید مدتهاست که فیلمهای ارزشمند و دفاع مقدسی مثل میم مثل مادر، اشک سرما و به نام پدر در تلویزیون امکان نمایش ندارند. از این مثالها زیاد است.

اظهار نظر مهم وزیر فرهنگ و ارشاد دولت اصولگرای ابراهیم رئیسی، احتمالا باید خط پایانی بر یک رویه غلط در این سالها باشد، رویه ای که اتفاقا خود مدیران را بیشتر از هرکسی آزار داده بود. در سالهای اخیر، خیلی از بازیگران بودند که به دلایل مختلفی، دچار مشکل می شدند و به طبع آن، فیلمها و سریالها و حتی سریالهای بازپخشی شان دچار مشکل می شد. ای کاش در خیلی از موارد دیگر، برخورد منطقی و درستی با مسائل شود و به جای پاک کردن صورت مسئله، به حل مسئله پرداخت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها