تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۶/۰۷ - ۱۳:۳۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 95157

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک از اینکه هنرمندان تئاتر و دبیران جشنواره های تئاتر فجر و تئاتر کودک آثار این جشنواره را ندیدند، اظهار تاسف کرد.

به گزارش سینماسینما، مرضیه برومند دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک که امروز چهارشنبه ۷ شهریور به پایان می رسد، حضور پیدا نکردن هنرمندان و کارگردان های تئاتر برای تماشای آثار حاضر در این دوره از جشنواره را سوال برانگیز دانست گفت: تئاتری های محترم کجا هستید؟ شاید وقتی به تماشای آثار عروسکی بنشینید شما هم از عنصر عروسک در آثار نمایشی ایده کسب کنید. این جدایی تئاتر از تئاتر عروسکی چه معنایی می دهد؟ چرا باید بین تئاتر و تئاتر عروسکی جدایی و فرق وجود داشته باشد؟

وی اظهار کرد: جشنواره صرف اجرای چند اثر نمایشی برگزار نمی شود بلکه فرصتی است برای تلاقی افکار. حضور هنرمندان تئاتر به عنوان تماشاگر آثار عروسکی می تواند چالش و گفتگو ایجاد و به غنابخشیدن حضور عروسک در آثار نمایشی کمک کند.

برومند با اشاره به اینکه کارهای قابل توجهی در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک اجرا شدند، افزود: این کارها باید دیده شوند و هنرمندان تئاتر با تماشای این آثار می توانند روی کیفیت آثار تاثیرگذار باشند و فاصله ایجادشده بین تئاتر و تئاتر عروسکی را کم کنند.

دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک با بیان اینکه در شرایط فعلی ۶ گروه خارجی در جشنواره حضور داشتند، عنوان کرد: این فرصتی بود که هنرمندان تئاتر به تماشای این آثار بنشینند و از این کارها ایده بگیرند.

وی با اشاره به استقبال هنرمندان تئاتر عروسکی و خانواده ها از آثار جشنواره هفدهم تئاتر عروسکی تهران مبارک، تاکید کرد: جشنواره تئاتر جایی است که باید نیروهای متخصص بیایند و به رشد کارها کمک کنند. متاسفانه هنرمندان تئاتر، دانشجویان تئاتر و اعضای خانه تئاتر کمتر در سالن های میزبان آثار جشنواره حضور پیدا کردند تا این آثار را ببینند.

برومند در پایان سخنان خود گفت: دبیر جشنواره تئاتر فجر و دبیر جشنواره تئاتر کودک از آثار این جشنواره دیدن نکردند در حالیکه در میان آثار ایرانی چند کار باکیفیت اجرا شد که می توانند در این جشنواره ها اجرا شوند.

مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران مبارک در حالی ساعت ۲۰ امروز چهارشنبه ۷ شهریور در تالار وحدت برگزار می شود که استقبال مخاطبان از آثار جشنواره قابل توجه بود.

همچنین بخش تجربه یکی از ویژگی های قابل تامل جشنواره هفدهم تئاتر عروسکی تهران مبارک بود که فرصت ارایه شیوه های مختلف و متنوع اجرایی را برای هنرمندان فعال این عرصه مهیا کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها