تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۱/۱۵ - ۰۱:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 14200

ابوالفضل جلیلی معتقد است برای بیشتر شناخته شدن سینمای ایران و جشنواره جهانی فیلم فجر باید از قدرت رسانه استفاده کرد و خبرنگاران رسانه‌های خارجی را به این جشنواره دعوت کرد.

ابوالفضل جلیلی در گفت‌وگو با ستاد خبری سی ‌و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: یکی از ضعف‌های جشنواره‌های سینمایی در ایران، غیبت منتقدان و خبرنگاران بین‌المللی است. اگر از منتقدان و فیلمسازان بزرگ دنیا دعوت شود به عنوان داور، میهمان یا مدرس کارگاه در جشنواره حضور داشته باشند ما بستر بهتری برای معرفی خود در فضای بین المللی داریم.

جلیلی ادامه داد: توجه به آثار خارجی و محدود بودن فیلم‌های ایرانی، اتفاقی که امسال قرار است بیفتد و وجه بین‌المللی جشنواره را تقویت می‌کند. در جشنواره جهانی فیلم فجر باید خبرنگاران، فیلمسازان و منتقدان خارجی حضوری پررنگ داشته باشند و این جشنواره محملی برای دیده شدن فیلم‌های خارجی باشد. یعنی تمرکز به جای سینمای ایران، بر تحولات سینمای جهان باشد، به ویژه آن بخش از سینما که با فرهنگ ما قرابت دارد.

این کارگردان حضور فیلمسازان، منتقدان، تهیه‌کنندگان و خبرنگاران خارجی و تبادل اطلاعات و کسب تجربه از آنها را یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای جشنواره‌های بین‌المللی دانست و گفت: در کشور ما به دلیل محدودیت‌هایی که وجود دارد نمی‌توانیم از هر فیلمی برای حضور در جشنواره دعوت کنیم. کارگردان‌های بزرگ خارجی اجازه ممیزی آثارشان را نمی‌دهند، پس ما باید زمینه‌ایی فراهم کنیم تا فیلم‌هایی متناسب با شرایط و فرهنگ ما روی پرده بروند، تمهیدی که مد نظر تیم برگزار کننده جشنواره بوده است.

او در پاسخ به این پرسش که برگزاری جشنواره جهانی فجر چقدر می‌تواند در شناخته شدن سینماگران و سینمای ایران در سطح بین المللی موثر باشد، گفت: ما باید زیرکانه و با دعوت از بزرگان سینمای جهان، کارگردان‌ها، مدیران فستیوال‌ها و منتقدان خارجی که در دنیا صاحب اعتبار و سبک هستند، سینمای ایران را به آنها بشناسانیم، برگزاری حرفه‌ای و در سطح جهانی این دوره از جشنواره می‌تواند زمینه معرفی سینماگران ایرانی به محافل و جشنواره‌های بین المللی را فراهم کند.

جلیلی افزود: یکی دیگر از راه‌های تاثیرگذار، دعوت از خبرنگاران خبرگزاری‌ها و روزنامه‌هایی است که در سینمای دنیا حرفی برای گفتن دارند. با دعوت از اهالی رسانه و استفاده از قدرت رسانه باید بتوانیم سینمای خودمان را به جهان نشان دهیم. برای بیشتر شناخته شدن جشنواره‌ای که داعیه جهانی شدن دارد، باید از قدرت رسانه استفاده کرد.

جلیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر کسی به ایران سفر می‌کند تحت تاثیر مهمان‌نوازی و خوش‌رویی ایرانی‌ها قرار می‌گیرد، ما می‌توانیم از طریق این حسن اخلاق که وجود دارد، سینمای کشورمان را رونق دهیم. اگر بتوانیم فیلمسازان و منتقدان بزرگ دنیا را دعوت کنیم و از آنها و تجربیاتشان در برگزاری جشنواره استفاده کنیم، قطعا جشنواره جهانی فیلم فجر تاثیر خوبی روی سینمای ایران می‌گذارد و فیلمسازان ما می‌توانند با حضور در  این جشنواره از دانش روز سینما استفاده کنند.

سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر اول تا ششم اردیبهشت ماه با دبیری رضا میرکریمی در پردیس سینمایی چارسو برگزار می شود. برای اطلاع از اخبار جشنواره به سایت آن به نشانی www.fajriff.com  مراجعه کنید.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها