تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۲/۲۵ - ۱۱:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 112456

سینماسینما، محمد حقیقت، کن: هفتادودومین جشنواره فیلم کن با نمایش فیلم «مرده ها نمی میرند» به کارگردانی جیم جارموش آغاز به کار کرد.

«مرده ها نمی میرند» یک فیلم نیمه جان از جیم جارموش است که شروع چندان خوبی برای جشنواره کن نمی تواند به حساب بیاید. بسیاری از مشتاقان و وفاداران این کارگردان تحسین شده، چندان راضی از سالن نمایش بیرون نیامدند. فیلم با صحنه گورستان شروع می شود که دو پلیس با ماشین خود در آن ناحیه به گشت مشغولند، و از همان لحظه سروکار داستان با مرگ است؛ فیلم، اندک اندک با دیالوگ های طنز آمیز و ریتم خیلی آرام و بی خیال، ذره ذره عناصری که قرار است بیننده را به دنیای زامبی ها بکشاند معرفی می کند و از وسط فیلم، دنیای مرده های دوباره زنده شده و نیمه جان، شدت می گیرد اما طولی نمی کشد که کارگردان دیگر داستان را پیش نمی‌برد؛ بلکه داستان درجا می زند. و میزانس به دور خود می چرخد.

فیلم رفته رفته دچار تکرار شده و کلا فیلمی که می توانست بسیار جاندار باشد، نیمه جان و به زحمت خود را به پایان می رساند. البته ظرافت ها و رفرانس های جارموش به ژانر فیلمهای زامبی مثل «شب مردگان زنده» جالب است و خودش هم در فیلم اشاره می کند که به جزییات توجه کنید. از لابلای همین جزییات می توان دریافت که او فیلمی ضدترامپ رییس جمهور کنونی آمریکا ساخته است. اگر قرار باشد در جدول نمره دهی به فیلم های کن امسال حداکثر عدد ۱۰ را درنظر بگیریم فیلم جیم جارموش پنج به دست می آورد. و چه حیف.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها