تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۱۲/۲۵ - ۱۹:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 185474

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نه تنها هیچ فیلمی در دولت سیزدهم توقیف نشده است بلکه امسال بیش از ۱۱۷ مجوز برای تولید فیلم در کشور صادر شده است.

به گزارش سینماسینما، محمد مهدی اسماعیلی امروز در حاشیه افتتاح پردیس سینمایی مهرکوهسنگی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر مشهد فرصت بزرگی برای اهالی فرهنگ و هنر و محل برگزاری مهم‌ترین جشنواره‌ها به ویژه جشنواره بین‌المللی‌ امام رضا (ع) است و امروز هم برای فراهم کردن یک سری مقدمات برگزاری این جشنواره به مشهد سفر کرده‌ام.

وی افزود: مشهد به صورت ویژه در جشنواره فیلم فجر دیده شد به طوری که از ۲۴ فیلم جشنواره ۲۲ فیلم در این شهر به نمایش درآمد ضمن اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی چند مجموعه مهم فرهنگی و هنری را در مشهد در آستانه افتتاح دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: فیلم‌های خوبی برای نوروز در نظر گرفته شده است، بخشی از این فیلم‌ها از رسانه ملی پخش می‌شود و شاهد شکوفایی و رونق جدی در حوزه فرهنگ و هنر برای سال آینده خواهیم بود.

اسماعیلی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره توقیف اکران برخی فیلم‌ها اظهارکرد: هیچ فیلمی در دولت سیزدهم توقیف نشده است، همه فیلم‌هایی که از دوره قبل مانده بودند با همکاری عواملشان به مرحله نمایش رسیده‌اند؛ نه تنها فیلمی توقیف نشده بلکه امسال بیش از ۱۱۷ مجوز برای تولید فیلم در کشور صادر شده است.

وی ‌گفت: بعضی از فیلم‌ها قبل از اینکه در شورای نمایش مطرح و بررسی شوند، در جشنواره‌ها به نمایش درآمدند اما این مربوط به دوره قبل است، در دوره جدید هیچ فیلمی در جشنواره به نمایش درنخواهد آمد مگر اینکه شورای نمایش از قبل مجوز آن را صادر کرده باشد و برخی فیلم‌ها نیز به سبب مشکلاتی که از قبل داشتند وارد چرخه بررسی برای دریافت مجوز نشده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی درباره ممنوع‌الخروج شدن بازیگران بدون اطلاعشان اظهارکرد: این موضوع بحث قضایی دارد که روندهای آن طی شده و ما نیز اعلام آمادگی کرده‌ایم، البته مشکل برخی از هنرمندان با پیگیری و حل و سوءتفاهم‌ها برطرف شد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها