تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۲/۱۶ - ۱۶:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 111818

سینماسینما، مهدی درستی: سه شبکه مختلف تلویزیون، سریال‌های متفاوتی را امسال روانه آنتن می‌کنند تا ساعات خوشی را پس از افطار در ایام ماه رمضان برای مخاطبان رقم بزنند.

به گزارش سینماسینما، تنها یک روز به آغاز ماه مبارک رمضان باقی مانده است و همچون سال‌های گذشته شبکه‌های مختلف سیما سریال‌هایی را برای جذب مخاطبان در نظر گرفته‌اند که در ساعات متفاوتی پس از افطار روی آنتن می‌روند.

امسال پروسه ساخت سریال‌های ماه رمضان تا حدودی چراغ خاموش پیش رفت و خبری از هیاهوی هر ساله‌ای که درباره سریال های مناسبتی این ماه شکل می‌گرفت، نبود.

با این حال در ماه رمضان ۹۸ هم شاهد حضور چهره‌های مطرحی در سریال‌ها خواهیم بود که از آن جمله می‌توان به علی نصیریان، بهزاد فراهانی، پوریا پورسرخ و … اشاره کرد.

نکته مهم دیگری که در سریال‌های تدارک دیده شده برای ماه رمضان امسال به چشم می‌خورد، جای خالی سریال‌های کمدی است که طبق روال هر ساله با اقبال خوبی هم از سوی مخاطبان همراه می‌شدند و باید دید که رویه اخیری که برای سریال‌های رمضانی در شبکه های مختلف در پیش گرفته شده است تا چه اندازه می تواند مخاطبان را پای قاب تلویزیون نگه دارد.

در ادامه بر سریال هایی که قرار است از شبکه یک، دو و سه سیما روی آنتن بروند، مروری صورت می‌گیرد.

شبکه یک/ «از یاد رفته»

شبکه یک سیما امسال سریال «از یاد رفته» را به کارگردانی بهرام بهرامیان برای تماشاگران تدارک دیده است، سریالی که بنا دارد تا بار دیگر حال و هوای تهران قدیم را در ذهن‌ها زنده کند.

در این سریال بازیگرانی چون حسین یاری، حسین پاکدل، میترا حجار، پوریا پورسرخ، بیتا فرهی، هلیا امامی، سیما تیرانداز، کامران تفتی، لیلا بلوکات، مهدی سلوکی، رضا یزدانی، رسول نجفیان، علیرام نورایی، مهرداد ضیایی و حبیب دهقان‌نسب بازی می کنند، ترکیبی که به نظر می رسد تا حدودی می‌تواند در جلب نظر تماشاگران موفق عمل کند.

«از یاد رفته» داستان زندگی دختر جوانی را در سال ۱۳۱۹ روایت می‌کند که به دلیل شرایط ملتهب کشور درگیر بحرانی شده و پس از آن با کشف حقایقی رو‌به‌رو می‌شود که زندگی‌اش را دچار تغییراتی می‌کند. بخش‌هایی از داستان این سریال که درباره خسرو (حسین یاری) و مهربانو (هلیا امامی) است هم به کشف حجاب می‌پردازد.

این سریال که در ۵۰ قسمت به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان تهیه و تولید شده است، هر شب ساعت ۲۲:۱۰ روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

شبکه دو/ «دلدار»

شبکه دو سیما بنا دارد تا در ایام ماه رمضان بار دیگر آنتن خود را به سریالی به کارگردانی برادران محمودی بسپارد، این دو برادر که در سال های اخیر بسیار در حوزه سینما هم پرکار بوده‌اند، پیش از این سریال «سایه‌بان» را روی آنتن شبکه دو داشتند که از حضور بازیگران جوانی بهره مند بود و توانست تا حدودی هم در جلب نظر مخاطبان موفق عمل کند.

«دلدار» ملودرامی عاشقانه است که در بستر مسایل اجتماعی مقابل دیدگان مخاطب قرار می گیرد و سازندگان تلاش کرده اند تا در بستر یک قصه عاشقانه به بیان معضلات و مشکلاتی که جوانان در جامعه دارند، بپردازند.

در خلاصه داستان این سریال این چنین آمده است: ««دلدار» داستان جوانی به نام آرش است که به رغم موفقیت علمی و تحصیلی به دلیل بیماری مادرش دانشگاه را رها می‌کند و بعد از چند ماه و بر اثر اتفاقی، عشق دوران دانشگاهش یعنی رونا را می‌بیند.»

محمدرضا غفاری، الناز حبیبی، مریم بوبانی، حسام محمودی، بهزاد فراهانی، علی اوسیوند، سوگل خلیق، رویا جاویدنیا، مهران نائل، پریوش نظریه، همایون ارشادی، شادی مختاری، کمند امیرسلیمانی، نیما رئیسی و پیمان جعفری از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می‌پردازند.

دیگر نکته مشترک سریال «دلدار» و «سایه بان» همکاری دوباره محسن چاوشی خواننده مطرح پاپ با برادران محمودی است، چاوشی همچون «سایه بان» تیتراژ این سریال را هم خواهد خواند. البته تدوین این مجموعه همزمان با تصویربرداری در حال انجام است تا به موقع نسخه کامل به پخش برسد.

«دلدار» قرار است هر شب ساعت ۲۱:۳۰ روی آنتن شبکه دو سیما برود.

شبکه/ «برادر جان»

شبکه سه سیما همواره در مناسبت های مختلف برگ برنده‌ای را رو می‌کند تا بتواند خیلی زود خود را نسبت به رقبایش متمایز کند، برگ برنده این شبکه در غیاب برنامه «ماه عسل» در ماه رمضان، سریالی به نام «برادر جان» است که از حضور چهره بزرگ و شاخصی چون علی نصیریان هم بهره برده است که پیش از این در ایام ماه رمضان با نقش آفرینی در سریال «میوه ممنوعه» به کارگردانی حسن فتحی در ذهن ها ماندگار شده بود.

«برادر جان» سریالی به کارگردانی محمدرضا آهنج کارگردان خوش نام و موفق تلویزیون در سال های نه چندان دور است، سریالی که سعید نعمت‌ الله نویسندگی آن را بر عهده دارد، نویسنده ای که همواره پای ثابت برخی از سریال‌های پرمخاطب تلویزیون به شمار می‌آید که از آن جمله می‌توان به «جراحت»، «مدینه» و «پشت بام تهران» اشاره کرد. باید منتظر ماند و دید که محصول این ترکیب تا چه اندازه به مذاق تماشاگران خوش خواهد آمد.

علی نصیریان، حسن پورشیرازی، حسام منظور، آفرین عبیسی، کامران تفتی، نسیم ادبی، سعید چنگیزیان، سجاد افشاریان، مارال فرجاد، شیوا ابراهیمی، محبوبه صادقی و جلیل فرجاد از بازیگران این سریال هستند.

آهنج در تازه‌ترین ساخته خود به سراغ موضوع حق‌الناس رفته است که در خلاصه کوتاه آن اینچنین آمده است: «پسری بعد از، از دست دادن پدرش می‌خواهد بدهی‌های او را ادا کند.»

این سریال که تهیه‌کنندگی آن را محمدرضا شفیعی برعهده دارد، سریالی است که هر شب راس ساعت ۲۰:۴۵ روانه آنتن تلویزیون شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها