تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۱۷:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 67905

«آندارا آرنولد»، کارگردان انگلیسی به عنوان رئیس هیئت داوران بخش رقابتی جشنواره فیلم لندن انتخاب شد.

به گزارش سینماسینما، «آندرا آرنولد»، کارگردان فیلم معروف «عزیز آمریکایی» در حالی در راس هیئت داوران جشنواره فیلم لندن قرار گرفت که بابک انوری فیلمساز ایرانی-بریتانیایی، «اریک بانا»، «اشلی کلارک»، «لیلی کول» «الکسی پوپوربسکی» و «اما توماس» دیگر اعضای هیئت داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی را تشکیل می‌دهند.

«ملیسا پارمنتر»، تهیه‌کننده و آهنگساز انگلیسی رئیس هیئت داوران بخش “فیلم‌های اول” جشنواره است و دیگر اعضای هیئت داوران شامل «کلیم آفتاب»، «جیسون ایساکس»، «ایساک جولین» و «هلن مک‌کروی» هستند.

در بخش آثار مستند نیز «جان باتسک»، تهیه‌کننده مستند معروف «در جستجوی شوگرمن» رئیس هیئت داوران خواهد بود و «مایکل دودک دویت» نیز در راس هیئت داوران بخش فیلم‌های کوتاه قرار گرفته است.

امسال فیلم «آن سوی ابرها» جدیدترین ساخته مجید مجیدی یکی از ۱۲ فیلم بخش رقابتی جشنواره فیلم لندن است و اولین نمایش جهانی خود را در این رویداد سینمایی تجربه می‌کند.

اما در سایر بخش‌های این جشنواره‌ی سینمایی که امسال میزبان ۲۴۲  فیلم بلند، مستند و کوتاه از حدود ۵۰ کشور و در ۱۷ بخش گوناگون است فیلم «اسرافیل» ساخته «آیدا پناهنده» در بخش «عشق» جشنواره در کنار فیلم کوتاه «روتوش» به کارگرانی کاوه مظاهری به روی پرده می‌رود و فیلم کوتاه «وقت ناهار» ساخته علیرضا قاسمی نیز میهمان بخش «سفر» این رویداد سینمایی است.

«۲۴ فریم» آخرین اثر به جای مانده از عباس کیارستمی نیز در بخش «خلق کردن» این رویداد سینمایی حضور خواهد داشت.

همچنین یک مستند تحت عنوان «چوکا، لطفا بگو ساعت چنده» به کارگردانی آرش کمالی سروستانی و بهروز بوچانی که محصول مشترک هلند، استرالیا و گینه نو است نیز یکی از ۱۲ فیلم بخش رقابتی مستند این رویداد سینمایی است.

شصت و یکمین جشنواره فیلم لندن از تاریخ ۴ تا ۱۵ اکتبر (۱۲ تا ۲۳ مهرماه) برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها