تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۳/۰۲ - ۱۱:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 156215

جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخاسامی داوران و فیلم‌های کوتاه حاضر در بخش رقابتی فستیوال فیلم‌های ایرانی زوریخ اعلام شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی جشنواره، ۱۷ فیلم کوتاه حاضر در هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ (IFFZ) و چهار داور این بخش معرفی شدند.

در این دوره از جشنواره در بخش فیلم‌های کوتاه، «اسب سفید بالدار» ساخته مهیار ماندگار، «آینه» ساخته فرانک مرادی، «آیدین» ساخته میرعباس خسروی نژاد، «این منم» ساخته رزیتا فرنود، «کلاس رانندگی» ساخته مرضیه ریاحی، «شاهد» به کارگردانی علی عسگری، «زرد خالدار» به کارگردانی باران سرمد، «سفید پوش» ساخته رضا فهیمی، «شوفر» به کارگردانی رضا نجاتی، «تهران بازیافت» ساخته نیکی شوستر، «گوشت تلخ» به کارگردانی فرید حاجی، «نوازنده» ساخته محسن مهری دروی، «مادر برفی» ساخته مرجان خسروی، «مصاحبه» به کارگردانی هانا جلالی، «ملاقات» ساخته آزاده موسوی، «مات» ساخته سمیرا حضرتی، «قبل از تاریکی» به کارگردانی مصیب حنایی با هم به رقابت می‌پردازند.

داورهای بخش کوتاه این دوره عبارتند از:

کارین هبرلین کارگردان و فیلمنامه‌نویس مستقل سوییسی است که بیشتر برای ساخت فیلم «سامی، جو و من» محصول ۲۰۲۰ شناخته می‌شود. این فیلم سال گذشته جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره فیلم زوریخ را دریافت کرد.

حمیرا سلی‌یر فعال حقوق بشر و کودکان که تحصیلات خود را در دانشگاه‌های سوربن و رنه دکارت پشت سر گذاشته است. سلی‌یر پیش از این عضو هیات داوران جشنواره های فیلم «تریون» و «تورینو» بوده است.

فیروز‌ای. پیلت روزنامه نگار الجزایریِ شهروند کشور سوییس یکی دیگر از داوران بخش کوتاه این دوره جشنواره است. او از سال ۱۹۹۰ به عنوان روزنامه‌نگار در رسانه‌های سوییس، اسپانیا و الجزایر مشغول به فعالیت است.

مورتیز اشنایدر مدیر پخش فیلم در جشنواره‌ها اهل کشور سوییس است. او تحصیلات خود را در رشته اقتصاد و ارتباطات در دانشگاه زوریخ گذرانده است. از کارهای شاخص او در حوزه سینما می‌توان به تاسیس یک موسسه پخش و فروش فیلم های کوتاه در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد.

به دلیل همه گیری کرونا قرار است نمایش‌ بیشتر فیلم‌های این دوره فستیوال به شکل آنلاین انجام شود، با این حال برخی از فیلم‌ها نیز در شهر زوریخ در کشور سوییس روی پرده سینما خواهند رفت.

در رویداد فیلم‌های ایرانی زوریخ هر ساله ۲ گروه از هیات داوران در بخش‌های کوتاه و بلند، فیلم‌های حاضر در فستیوال را داوری می‌کنند و برگزیدگان جایزه استوانه یا منشور طلایی کوروش را دریافت می‌کنند.

هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ به دبیری یدالله داج بین روز‌های ۲۶ می ‌تا ۳ ژوئن (۵ تا ۱۳ خرداد ۱۴۰۰) در سوییس برگزار و برندگان آن روز ۱۱ خرداد معرفی می‌شوند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها