به گفته منابع، جیمز منگولد کارگردان نامزد اسکار برای فیلم «فورد در برابر فراری» در حال مذاکره است تا قسمت پنجم «ایندیانا جونز» را کارگردانی کند.

وی کارگردانی فرانچایز «ولورین» را برعهده داشت و با ساخت «لوگان» در سال ۲۰۱۷ که به یک فیلم پرفروش بدل شد و ۶۱۹ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد، موفق به کسب نامزدی اسکار برای فیلمنامه اقتباسی هم شد.

اما همچنان استیون اسپیلبرگ به عنوان تهیه‌کننده در این پروژه حضور خواهد داشت. گفته شده وی دست از کارگردانی این فیلم کشیده چون معتقد است یک کارگردان جوان و متعلق به نسل دیگری باید روی صندلی کارگردانی این فیلم بنشیند تا چشم‌اندازهای جدید را وارد این فیلم کند.

هریسون فورد هنوز در پروژه حضور دارد. او اخیراً گفته بود تا دو ماه دیگر تولید «ایندیانا جونز ۵» شروع می‌شود.

دیزنی نخستین بار سال ۲۰۱۶ اعلام کرده بود که قصد دارد قسمت پنجم «ایندیانا جونز» را بسازد و اسپیلبرگ کارگردان و فورد بازیگر آن خواهند بود. ابتدا زمان اکران فیلم ۱۹ جولای ۲۰۱۹ تعیین شد و بعد تاریخ آن تا ۱۰ جولای ۲۰۲۰ به تعویق افتاد و بعد به ۹ جولای ۲۰۲۱ تغییر یافت. جاناتان کاسدان پسر لارنس کاسدان نویسنده «مهاجمان صندوق گمشده» نیز برای نوشتن فیلمنامه معرفی شد تا فیلمنامه اوریجینال دیوید کوئپ را بازنویسی کند.

با آمدن یک کارگردان جدید شاید زمان اکران این فیلم باز هم به تعویق بیفتد. البته جورج لوکاس هم از تهیه‌کنندگان این فیلم است.

اسپیلبرگ پیشتر صندلی کارگردانی «دنیای ژوراسیک» را هم ترک کرده بود و آن را به کالین ترورو سپرده بود.

این در حالی است که امسال سال شلوغی برای اسپبلبرگ است. او در حال طی کردن مراحل پس از تولید فیلم جدیدش است که نسخه جدیدی از «داستان وست ساید» است. دیزنی این فیلم را از طریق استودیو قرن بیستم، ۱۸ دسامبر اکران می کند.

فیلم‌های «ایندیانا جونز» با چهار فیلم نزدیک به ۲ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته است. آخرین فیلم از این مجموعه یعنی «ایندیانا جونز و جمجمه کریستال» ۱۲ سال قبل روی پرده رفت و بیش از ۷۹۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد. این مجموعه برای دوستدارانش بسیار نوستالژیک است.

منبع: مهر