تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۱۰/۰۲ - ۱۵:۲۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 166642

«بر اساس صورتجلسه هیأت انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، فیلم «قاتل و وحشی» ساخته حمید نعمت‌الله، در سال ۱۳۹۸ به جشنواره ارائه و با امضای هفت عضو هیأت انتخاب، بازبینی شده است.»
به گزارش سینماسینما، در پی اظهارات همایون اسعدیان، یکی از اعضای هیات انتخاب جشنواره فیلم فجر۳۸ دبیرخانه جشنواره اطلاعیه‌ای را صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: دبیرخانه جشنواره بار دیگر یادآوری می‌کند: بر اساس آیین‌نامه چهلمین جشنواره فیلم فجر، «جشنواره فیلم فجر، فقط فیلم‌هایی را که حداکثر در سالِ پیش از برگزاری جشنواره تولید و قبلاً به جشنواره ارائه نشده باشند، می‌پذیرد. بنابراین، کلیه فیلم‌های متقاضی شرکت در هر یک از بخش‌های رقابتی، باید از سال ۱۳۹۹ به بعد تولید شده و در دوره‌های‌ گذشته جشنواره نیز مورد بازبینی هیأت انتخاب قرار نگرفته باشند.»
بر اساس مستندات دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، فیلم «قاتل و وحشی» ساخته آقای حمید نعمت‌الله، پیش از سال ۱۳۹۹ تولید شده، در سال ۱۳۹۸ به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر ارائه شده، مورد بازبینی هیأت‌انتخاب قرار گرفته و صورتجلسه آن به امضای هفت عضو هیات انتخاب دوره سی و هشتم رسیده است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، پیرو فضاسازی‌های اخیر رسانه‌ای پیرامون فیلم «قاتل و وحشی»، اخیرا همایون اسعدیان، عضو هیأت انتخاب دوره سی‌وهشتم جشنواره فیلم فجر، در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: فیلم قاتل و وحشی به کارگردانی حمید نعمت‌الله با دستور دبیر وقت جشنواره بازبینی نشده است. به گفته او: «هیچ برگه یا نوشته‌ای برای ارزیابی درباره این فیلم امضا نشد. چون به دستور دبیر جشنواره هیچ گونه بررسی درباره فیلم «قاتل و وحشی» صورت نگرفت و اگر بازبینی شده بود ما حتما مثل بقیه فیلم‌ها باید به آن نمره می‌دادیم. هیچ سند مکتوبی مبنی بر ارزیابی و نمره‌دهی به فیلم قاتل و وحشی با نام و امضای اعضای هیات انتخاب دوره سی‌وهشتم فیلم فجر وجود خارجی ندارد.»

صورتجلسه بازبینی فیلم قاتل و وحشی به امضای محمد احسانی، محمود اربابی، همایون اسعدیان، یلدا جبلی، رضا درستکار، سیدمحمود رضوی و حسین کرمی [هفت  عضو هیأت ‌انتخاب دوره سی‌وهشتم جشنواره] در زیر قابل دسترسی است.

بر اساس اسناد دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، در سال ۱۳۹۸ نسخه‌ای از فیلم «قاتل و وحشی» به مدت ۱۵۶ دقیقه‌ به دبیرخانه جشنواره ارائه شده که در سه دقیقه پایانی این نسخه، کارگردان رو به دوربین، نماهای پایانی فیلم را شرح می‌دهد. تمامی اعضای هیأت ‌انتخاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، این نسخه را مورد بازبینی قرار داده و صورتجلسه بازبینی را امضا کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات دبیرخانه جشنواره فجر، سال ۱۳۹۸ فیلم قاتل و وحشی به طور کامل بازبینی شد؛ اما به خاطر مشکلاتی که در مالکیت داشت، با تصمیم دبیر وقت جشنواره کنار گذاشته شد. این فیلم در سال ۱۳۹۹ نیز برای شرکت در جشنواره فجر ثبت نام کرده بود که به دلیل صادر نشدن پروانه نمایش فیلم با این درخواست موافقت نشد.

شایان ذکر است نمایش هر فیلمی در سالن‌ها و مکان‌های عمومی مستلزم دریافت پروانه یا مجوز نمایش است و نمایش در جشنواره نیز مستثنی از این امر نیست. بنابراین کلیه فیلم‌هایی که در جشنواره به نمایش در می‌آیند لازم است از اداره نظارت و ارزشیابی مجوز نمایش دریافت کنند.
دبیرخانه جشنواره فیلم فجر، ضمن احترام به تلاش سترگ همه هنرمندان و سینماگران کشور، بر لزوم پایبندی به قانون و رعایت آئین‌نامه جشنواره، تأکید می‌کند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها