تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۹/۲۹ - ۱۶:۲۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 166607

دست اندرکاران فیلم «قاتل و وحشی» با بیان اینکه با استفاده از ساختارهای قانونی کشور امکان نمایش این فیلم به‌زودی فراهم خواهد شد، نسبت به منتفی شدن بازبینی این فیلم توسط هیات انتخاب جشنواره معترض شدند.

به گزارش سینماسینما، هفته گذشته دبیر چهلمین دوره جشنواره فجر در اظهارنظری حضور فیلم «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله را در این دوره از جشنواره منتفی اعلام کرد آن هم به دلیل اینکه در دوره‌های گذشته فرم حضور در جشنواره پر شده بود و حالا بر اساس آیین‌نامه جدید امکان بازبینی ندارد.

این در حالی است که سال گذشته هیات انتخاب جشنواره فجر به صورت رسمی از دبیر دوره قبل – محمدمهدی طباطبایی‌نژاد – درخواست کرد تا فیلم برای آن‌ها نمایش داده شود ولی از آنجا که فیلم موفق به گرفتن مجوز از شورای پروانه نمایش نشده بود، این درخواست با پاسخ مثبت همراه نشد و پیگیری اخیر ایسنا هم از برخی اعضای هیات انتخاب تایید همین موضوع بود که فیلم برایشان نمایش داده نشد. در همان روزها به دلیل مغایرتی که میان گفته‌های دبیر دوره چهلم جشنواره و بخشی از آیین‌نامه امسال وجود داشت، پرسشی از طرف ایسنا برای دبیر جشنواره ارسال شد که پاسخ آن به روزهای بعد موکول شده و حالا روابط عمومی فیلم هم به طرح پرسش‌هایی درباره صحبت‌های مسعود نقاش‌زاده پرداخته است.

در اطلاعیه روابط عمومی فیلم «قاتل و وحشی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حمید نعمت‌الله آمده است:

«۱-آقای نقاش زاده اعلام کرده‌اند چون برای فیلم «قاتل و وحشی» دو دوره فرم جشنواره فجر پر شده امکان حضور در این دوره را ندارد. ایشان را به مطالعه فراخوان منتشر شده توسط برای چهلمین جشنواره فیلم فجر به تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ارجاع می‌دهیم که در بند هفت از مقررات عمومی بخش چشم ‌انداز سینمای ایران صراحتا اعلام شده که فیلم‌های این بخش نباید توسط هیات انتخاب دوره‌های قبل جشنواره فجر بازبینی شده باشند و قانونی در مورد پر کردن فرم جشنواره در دوره‌های پیشین وجود ندارد. در نتیجه «قاتل و وحشی» با توجه به بازبینی نشدن در دو دوره گذشته مشکلی از این بابت ندارد.

۲-همچنین در همین بند اعلام شده فیلم‌ها برای حضور و داوری در این بخش‌ها باید دارای پروانه ساخت «یا» پروانه نمایش باشند در نتیجه ممانعت از نمایش این فیلم برای هیات انتخاب به بهانه نداشتن پروانه نمایش هم بر اساس همین فراخوان غیرقانونی است.

۳-همچنین تولید و مراحل فنی «قاتل و وحشی» ماه گذشته به پایان رسیده و آماده نمایش شده و این فیلم هیچ نمایش داخلی و خارجی هم نداشته بنابراین بر اساس سایر بندهای فراخوان مشکلی برای حضور آن در جشنواره فجر وجود نخواهد داشت.

۴-در نتیجه از دبیر محترم جشنواره فجر انتظار می‌رود به جای اعمال نظرات شخصی به قانون بیّن جشنواره و فراخوان آن عمل کرده و تصمیم برای حضور «قاتل و وحشی» در چهلمین جشنواره فجر را به هیات انتخاب بسپارد.

۵-رئیس سازمان سینمایی آقای محمد خزاعی در سخنرانی اخیرشان اعلام کردند دوره ایشان دوره حکمفرمایی قانون است. توقع می‌رود در اولین قدم مانع از اقدامات غیرقانونی دبیر منصوب شده جشنواره فجر شوند. تهیه‌کننده فیلم «قاتل و وحشی» تا ساعات پایانی فعالیت هیات انتخاب منتظر نمایش این فیلم هستند و در صورت عمل نکردن دبیرخانه و دبیر جشنواره فجر به قانون و ممانعت از نمایش فیلم به دلایل واهی، حق شکایت از آن‌ها در دیوان عدالت اداری را برای خود محفوظ می‌دارند. «قاتل و وحشی» بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران تولید، فیلم‌نامه‌اش تصویب و پروانه ساخت گرفته و با استفاده از ساختارهای قانونی کشور امکان نمایش آن بزودی فراهم خواهد شد.»

حمید نعمت‌الله فیلم «قاتل و وحشی»  در دو دوره قبلی جشنواره فجر خواستار شرکت در این رویداد بود که یک بار به دلیل مشکل مالکیت و بار دیگر مخالفت شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی، فیلم در اختیار جشنواره قرار نگرفت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها