تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۰۱ - ۱۳:۲۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 115125

آرش خوشخو و امیر رضا مافی دو منتقد کارشناس برنامه نقد سینما ،در میزگرد برنامه نقد سینما ،به اظهار نظر درباره فیلم ما همه با هم هستیم پرداختند.در بخشهایی از این برنامه ،بهروز افخمی نیز به اظهار نظر درباره این فیلمها پرداخت.

به گزارش سینماسینما ،بخشهای مهم این میز نقد به شرح زیر است :

امیررضا مافی:
🔺«ما با فیلمی مواجهیم که می‌خواهد حرف سیاسی بزند اما امر سیاسی ندارد و هجویه‌ای سیاست زده است. #امر_سیاسی خوب است زیرا قرائت صحیح از خواسته‌های جامعه است. امر سیاست زده آن چیزی است که هیجانات القایی رسانه‌ای به ما داده‌اند. چیزی که مردم می‌خواهند و مطالبه می‌کنند با چیزی که ما در آن ضعف داریم، متفاوت است. جامعه‌ای که مطالبات درست را نتواند تشخیص دهد و آن‌ها را فریاد بزند، رو به انفعال خواهد رفت.

🔺علت اینکه همه موضع منفی نسبت به این فیلم دارند این است که #کمال_تبریزی، در مقام کارگردان و نویسندگان فیلم، تلاش کردند همه را بزنند و موضعی هم نداشته باشند. ایران کوچکی را در درون هواپیما تشکیل دادند که می‌خواهند دست به خودکشی بزنند. سیروس گرجستانی شخصیتی‌است که می خواهد به غنا سفر کند، اما در جایی می‌گوید غرب نازنین، هواپیما قرار است در خلیج فارس سقوط کند اما در نهایت در آن‌جا فرود می‌آید. با همه این تفاصیل، مگر می‌شود این فیلم را نشانه‌شناسی نکرد؟!

🔺البته در این فیلم با یک سری نماد روبه‌رو هستیم که به سمت نشانه شدن هم حرکت نکردند. فیلم همه را می‌زند و برای همه ما به ازا می‌سازد، اما درنهایت همه چیز را خوب و شیرین نشان می‌دهد. فیلم یک انفعال جمعی را نشان‌مان می‌دهد که آن را از دل هیجانات و سیاست زدگی درمی‌‌آورد.»

⭕️ بهروز افخمی:
🔺«تفرعن و نگاه از بالا به پایینی در فیلم وجود داردکه با تحقیر به مردم ایران نگاه می‌کند.»

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها