تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۶/۰۸ - ۲۱:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 160610

فیلم سینمایی «امتحان» به کارگردانی شوکت امین کورکی جایزه هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) بخش رقابتی جشنواره کارلووی واری چک را دریافت کرد.

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «امتحان» محصول مشترک اقلیم کردستان عراق و کشورهای آلمان و قطر؛ در نخستین حضور بین‌المللی خود با حضور تعدادی از عوامل اصلی از جمله «شوکت امین کورکی» کارگردان، «ممد اکتاش» تهیه‌کننده، «ئافان جمال» و «فانیا سالار» بازیگران اصلی آن، در چهار سانس مختلف در بخش رقابتی اصلی پنجاه و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری به روی پرده رفت و در نهایت توانست جایزه بهترین فیلم جشنواره از نگاه فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را از آن خود کند.

اعضای هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم در توصیف  فیلم سینمایی «امتحان» آن را اثری معرفی کردند که هنر سینما را به بهترین نحو، ارتقا می‌دهد و سینمای جدید و جوان را تشویق می‌کند.

اعضای هیأت داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم «فیپرشی» در این دوره از جشنواره« کارلووی واری» شامل «بیرگیت بیومرز» از کشور انگلستان، «ایریک بول» از نروژ و همچنین «آدلا مازووا» از کشور میزبان جمهوری چک بودند.

در فیلم سینمایی «امتحان» محصول کمپانی «میتوس فیلم» برلین و کمپانی «مستی فیلم» سلیمانیه، که توسط کمپانی آلمانی «آرت هود» پخش بین‌المللی می‌شود، ترکیبی از بازیگران سرشناس و باتجربه اقلیم کردستان به همراه تعدادی از بازیگران جوان، از جمله ئافان جمال، فانیا سالار، حسین حسن، شوان عطوف، هوشیار زیرو نیروه‌یی، نیگار عثمان، کاوه قادر، عادل عبدالرحمان و … به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در مراسم اختتامییه پنجاه و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کارلووی واری» فیلم سینمایی «تا جایی که می‌توانم راه بروم» به کارگردانی «استفان آرسنیویچ» از کشور صربستان، توانست سه جایزه اصلی این رویداد معتبر سینمایی از جمله گوی بلورین بهترین فیلم، جایزه بهترین بازیگر مرد برای «ابراهیم کوما» و همچنین جایزه بهترین مدیرفیلمبرداری برای «یلنا استانکوویچ» را از آن خود کند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها