تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۹/۲۶ - ۰۰:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 7578

رستاخیزامیر حسین علم الهدی در بخشهایی ازیادداشت خود در بانی فیلم از لحن سخنان سخنان سخنگوی وزیر ارشاد با کارگردان فیلم رستاخیز انتقاد کرده است .

به گزارش سینما سینما،علم الهدی نوشته است :متوجه لحن سخنان سخنگوی محترم وزارت ارشاد با کارگردان محترم فیلم رستاخیز نمی شوم؟ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نمایندگی از حاکمیت و در نقش پدر این خانواده مناسب تر است تا نسبت به هنرمندان دغدغه مند و حتی اپوزوسیون سعه صدر بیشتری به خرج دهد و با لحن فاخرتری با هنرمندان در نزد افکار عمومی سخن گویند. بیان هر لفظ و ألفاظی از طرف سخنگوی محترم این وزارتخانه دارای بارمفهومی بیشتری در میان هنرمندان به نسبت سایر مسئولان است و چنانچه این الفاظ نتواند در سطح بالاتری به نسبت سایر سخنان با هنرمندان این مرزوبوم ادا شود مطمئنا باعث خدشه به روحیه هنرمندان خواهد شد. احمد رضا درویش به عنوان هنرمندی متعهد بیش از ١٠ سال از عمر خود را برای ساخت فیلم رستاخیز صرف کرده است و براساس نظرات شرعی و قانونی و فقهی این فیلم را به تولید رسانده است؛ برگزارکنندگان جشنواره فجر که توسط دولت برگزار می شود نیز به عنوان بهترین فیلم از این کارگردان تقدیر کرده اند و حال که باید این کارگردان عزیز ثمره ده سال فعالیتش را بر پرده سینما ببیند براساس نظر تعدادی از مراجع محترم تقلید فیلم به محاق توقیف رفته است و قاعدتا باید راهکارهای برای امکان نمایش فیلم با رضایت کارگردان پیدا کرد؛ تا اینجای موضوع بحثم متوجه ارشاد نیست، موضوع اصلی بحث من بگو مگوی طرفین در میان افکار عمومی است و بالاخص سخنگوی محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به نظر می رسد باید بیشتر مراعات شاَن هنرمندان و بالاخص سازندگان فیلم وزین رستاخیز را بکند و لازم نیست این بزرگوار بجز سیاست رسمی وزارت متبوع، سخنان دارای بارتفسیری بیشتری را به زبان بیاورند و حتی باید با زبان دیپلماسی هنر با هنرمندان گفت و گو کند و مراقب فضای روانی و ذهنی هنرمندان نجیب این سرزمین باشند! احمد رضا درویش فرزند پاک سینمای نجیب ایران زمین است و با توجه به اتفاقاتی که برای فیلم رستاخیز افتاده است باید همانند یک بلور صاف و شکننده با او به حرف نشست و از سخنان حاشیه دار با او در میان افکار عمومی پرهیز کرد!
دیپلماسی هنر به مراتب سخت تر از دیپلماسی بین المللی است و روحیات هنرمندان بمراتب حساس تر از نحوه روابط با کشورهای دیگر است! پس مراقب هنرمندانمان باشیم که ما مسئولان چند صباحی خدمتگزاران این عزیزان هستیم و هنر و هنرمند است که می ماند…

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها