تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۲۶ - ۱۴:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 9850

جشنواره فیلم فجرمحمد تاجیک :درنشست خبری محمد رحمانیان که امروز در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد رحمانیان انتقادات تند وتیزی از هیات انتخاب و افرادی چون فریدون جیرانی وسایر اعضای هیات انتخاب مطرح کرد.

 

به گزارش سینما سینما ، نشست خبری و رونمایی از آنونس فیلم سینمایی «سینما نیمکت» با حضور محمد رحمانیان (کارگردان)، تورج منصوری (تهیه‌کننده) و بازیگران و عوامل این فیلم؛ ظهر امروز (۲۶ دی ماه) در پردیس چارسو برگزار شد.رحمانیان با دروغگو خواندن هیات انتخاب و افرادی چون فریدون جیرانی در اظهاراتی مدعی شد که جیرانی در هیات انتخاب  فیلم او یعنی سینما نیمکت را کد گذاری کرده و گفته منظور از فلان صحنه دراین فیلم ،فلان است ومنظور از بهمان صحنه ،چیز دیگری است .

او درادامه با انتقاد از فیلم خواب زده ها گفت :خواب زده های جیرانی  یکی از بدترین فیلمهای تاریخ سینماست.چرا باید چنین فیلمسازی در هیات انتخاب باشد ؟

کارگردان «هامون بازها» تصریح کرد: من اگر می دانستم که این هیات انتخاب در جشنواره حضور دارند فیلمم را ارائه نمی دادم. وقتی یکی از اعضای هیات انتخاب فریدون جیرانی باشد که یکی از بدترین فیلم های تاریخ سینمای ایران را ساخته  است.

رحمانیان  درادامه گفت : انتخاب‌ها در جشنواره فیلم فجر به شدت سیاسی است البته من این تجربه را در تئا‌تر داشتم اما نمی‌دانستم که در سینما نیز وضع اینگونه است.

تورج منصوری تهیه کننده فیلم سینما نیمکت نیز در اظهاراتی گفت: وقتی دیدم فیلم سینما نیمکت در بخش اصلی و فیلم‌های اول جشنواره نیست؛ انگار زمین خوردم زیرا با خودم فکر کردم آیا این فیلم نمی‌تواند در بین ۱۱ فیلم خوب جشنواره باشد؟ من از دوره سوم جشنواره در آن حضور داشته‌ام و دو بار نیز سیمرغ بلورین برده‌ام. به همین دلیل تصور می‌کنم این فیلم می‌توانست در بخش بهتری در جشنواره باشد.

محمد رحمانیان در بخش دیگری از این نشست گفت :چرا باید کارگردان روز واقعه که فیلمنامه خوبی مانند روز واقعه نوشته بهرام بیضایی را تبدیل به اثر متوسطی کرده  در هیات انتخاب باشد؟ من چندی قبل ، قبل از آغاز به‌کار هیات انتخاب، درباره این فیلمنامه و ضعف‌های فیلم روزواقعه  صحبت کرده‌ بودم و فکر می کنم که شهرام اسدی در هیات انتخاب از من انتقام گرفته است. اگر می دانستم او جزو هیات انتخاب جشنواره است دهانم را می بستم و حرفی نمی زدم. طبیعی است که او بخواهد انتقام بگیرد، اما امیدوارم او یاد بگیرد دیگر دست به فیلمنامه های بهرام بیضایی نبرد.

رحمانیان عنوان کرد: آقای جیرانی و شجاع نوری اینقدر دروغ نگویید. شما سال ها است که دارید در سینما کار می کنید، اما من سال اولی است که به سینما آمده ام. چرا سعی می کنید چیزی را که بویی از واقعیت نبرده به مخاطب انتقال دهید. همچنین در یادداشتی که منتقدی  به نام معززی‌نیا نوشته بود به من گفته شده بود که چرا قواعد بازی را رعایت نمی کنید؟ مگر بقیه این قواعد را رعایت می‌کنند؟ همه چیز این مملکت در اختیار شما است پس چرا از اینکه ما در یکی دو روزنامه حرفمان را می زنیم ناراحت می شوید؟

رحمانیان درباره حضور فیلم در بخش هنر و تجربه اضافه کرد: فیلم های هنر و تجربه آثار بسیار درخشانی هستند و به نظرم گروه هنر و تجربه یکی از بهترین گروه ها است، اما فیلم من ارتباطی به هنر و تجربه ندارد چون که نه هنری است و نه تجربه نویی را به مخاطب عرضه می کند. این فیلم بسیار کلاسیک ساخته شده است. با افتخار خوشحالم که «سینما نیمکت» در این بخش پذیرفته شده است و از سیف‌الله صمدیان و شهرام مکری که به ما فرصت دیده شدن دارند بسیار تشکر می کنم.

اشکان خطیبی بازیگر این فیلم سینمایی در سخنانی کوتاه عنوان کرد: آنقدر حالم بد است که واقعا نمی دانم چه بگویم. بنابراین ترجیح می دهم اگر سوالی باشد به آن پاسخ دهم.

محمد رحمانیان  در این نشست همچنین به برنامه هفت به شدت هشدار داد : من یک قسمت ازبرنامه آقای افخمی را دیده ام که چطور هنرمندان را مسخره می کند. اگر از این نشست یک کلمه در برنامه «هفت» بازگو شود و با آن شوخی کنند و حرف بی‌خود بزنند با من طرف هستند. ما یکسری انتقادات جدی را مطرح کردیم پس اگر بخواهند می توانند به صورت جدی به ما پاسخ دهند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها