تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۴/۱۷ - ۰۰:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 116202

خبرگزاری میزان نوشت : فیلم سینمایی “ایکس لارج” به کارگردانی محسن توکلی اکران خود در سینماهای کشور را از چهارشنبه هفته گذشته آغاز کرده و در کمتر از یک هفته به فروشی معادل ۲,۳۰۰,۰۰۰ تومان دست پیدا کرده است، این آماره به خوبی نشان می‌دهد که مخاطبان نسبت به چنین آثاری چه برخوردی دارند.

فروش پایین فیلم ایکس لارج در حالی رخ می دهد که اکبر عبدی، محمدرضا شریفی‌نیا، سحر قریشی، میرطاهر مظلومی، یوسف تیموری،علی صادقی، رضا ناجی، مختار سائقی، سحر نظام دوست و بهاره رهنما در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

 

«ایکس لارج» داستان سه جوان امروزی را روایت میکند که بعد از رهایی از زندان و در مسیر تحقق رویاهایشان، با اتفاقاتی غیرمنتظره روبرو می‌شوند، داستانی ساده که در هنگام مشاهده آن مخاطب داستانی گسسته و بی مضمون را به خوبی در شروع، میانه و پایان اثر مشاهده می کند.

این فیلم با روش مرسوم فیلم‌های سوپرمارکتی مملو از بازیگرانی است که تا به حال بارها در آثار کمدی سطحی بازی کرده‌اند، به طور معمول این نوع از آثار سینمایی از همان ابتدا با هزینه‌های کم در کمترین زمان ممکن فیلمبرداری می شوند و تنها هدفشان برای حضور در سینماها گیشه است.

امثال فیلم سینمایی “ایکس لارج” تکلیف خود را از ابتدا را مخاطب مشخص می کنند، این آثار به استفاده از شوخی‌های رکیک و حرکات مبتذل و نابهنجار معروف هستند، آثاری که به ترتیب می خواهند مخاطب سالن سینما را به خنده وادار کنند؛ این دسته از آثار ملقب به فیلم‌های سوپر مارکتی پیشتر تنها در شبکه نمایش خانگی حضور داشتند اما چندی است راه اکران را برای خود باز می بینند.

ایکس لارج کلیشه‌ای مبتذل در سینمای ایران/حضور دوباره فیلم‌های سوپرمارکتی در چرخه اکران/////////////////جمعه

باید دید شورای عالی اکران، شورای صنفی نمایش و اهالی سینما چرا و چگونه از اکران این چنین آثاری به راحتی گذشته و هیچ نظارت کیفی بر این دست آثار نمی اندازند، آثاری که نه تنها به چرخه مالی سینما کمکی نمی کنند بلکه به طور واضح ارج و اهمیت این هنر را به منجلاب می کشانند.

از مهمترین اتفاقاتی که این دست آثار در سینما رقم می زنند اشغال جای خالی اکران برای بسیاری از آثار مطلوب و با کیفیت سینمایی است، آثاری که باید ماه ها و سالها در صف اکران بمانند و در آخر با بدترین شرایط رنگ پرده سینما را بر خود ببینند.

ایکس لارج کلیشه‌ای مبتذل در سینمای ایران/حضور دوباره فیلم‌های سوپرمارکتی در چرخه اکران/////////////////جمعه

نکته قابل تامل دیگر اما حضور دیگر کارگردان سینمای اجتماعی در صف آثار کمدی بفروش و گیشه و کلیشه است، محسن توکلی هنوز تا رسیدن به جایگاهی بالا در کارگردانی فاصله زیادی دارد اما در آثار قبلی خود گاهاً به سراغ آثار اجتماعی و دغدغه مند می رفت اما برای پنجمین تجربه کارگردانی اش به ساخت فیلمی بفروش روی آورده است.

حضور کمال تبریزی با فیلم ما همه با هم هستیم و دیگر کارگردانان قدیمی و با سابقه در قامت کارگردانان کمدی‌ساز زنگ خطری بزرگ برای سینمای امروز به صدا در آورده است، زنگ خطری که اگر به آن رسیدگی نشود موجب نابودی کامل سینمای ارزشیریال دغدغه مند و همچنین سینمای اجتماعی خواهد شد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها