تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۰۱ - ۲۰:۵۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 14927

سینمابا وجود آنکه دو هفته از پایان تعطیلات نوروزی می‌گذرد، برخی سینماهای پرمخاطب همچنان اقدام به گرانفروشی بلیت سینما کرده و از استقبال تماشاگران کمال سوءاستفاده را می‌کنند؛ اما با وجود گذشت این مدت قابل توجه از تخلف صاحبان این سالن‌های سینما، هیچ برخوردی با آنها نشده و به همین ترتیب، سیاست قیمت شناور سینماها توسط صاحبین سالن‌های سینما به هیچ انگاشته شده است!

به گزارش سینماسینما، سازمان سینمایی برای سال ۱۳۹۵، قیمت بلیت‌های سینما را تا حدود ۴۳ درصد افزایش داد و بدین ترتیب، هزینه سینما رفتن برای مردم با این رشد بی‌سابقه بیش از پیش همراه شد؛ اما با توجه به آنکه در شرایط کنونی سینما رفتن ارزان‌ترین ممکن و یا یکی از ارزان‌ترین تفریحات موجود محسوب می‌شود، مردم اقبال قابل توجه و بی‌سابقه‌ای به سینما داشتند.

سازمان سینمایی اما قیمت بلیت سینما‌ها را شناور بالا برد، به گونه‌ای که سینماهای مدرن تنها در روزهای پایانی هفته (پنجشنبه و جمعه) ۱۰ هزار تومان و در بقیه روزهای ایام هفته ۸ هزار تومان است. قیمت بلیت سینماهای ممتاز روزهای پنجشنبه و جمعه ۷ هزار تومان و شنبه تا چهارشنبه ۶ هزار تومان و قیمت بلیت سینماهای درجه ۲ در روزهای پنجشنبه و جمعه ۵ هزار تومان، شنبه تا چهارشنبه ۴ هزار تومان است.

همچنین برای روزهای سه شنبه قیمت بلیت سینماهای مدرن ۵ هزار تومان، ممتاز ۴ هزار تومان، درجه یک ۳ هزار تومان و درجه دو، ۲ هزار تومان اعلام شد تا اگر قشری توان سینما رفتن در پایان هفته را نداشت، با نیمی از بهایش بتواند به سینما برود و در عین حال سینماداران در تمامی روزهای هفته مخاطب داشته باشند.

البته ظاهراً عید نوروز از این قاعده مستثنی شده بود و اکران نوروزی در دو هفته نخست مشابه پنجشنبه و جمعه بلیت فروشی می‌شد. با این حال، قرار بود پس از پایان تعطیلات دو هفته‌ای نوروزی، قاعده معمول اجرایی شود؛ اما فروش ۲۵ میلیارد تومانی سینمای ایران در کمتر از چهار هفته و سالن‌های پر سینما وسوسه‌ای جدی برای برخی سینماداران ایجاد کرد و برخی از ایشان همه روزهای چهار هفته اخیر را مساوی با آخر هفته متصور شدند!

بدین ترتیب، اگر در سه شنه نیز به برخی سینماهای طبقه بندی شده تحت عنوان مدرن در پایتخت سری زده باشید، بلیت فیلم‌های روی پرده ۱۰ هزار تومان محاسبه شده است؛ امری که در بلندمدت به کلیت سینما ضربه می‌زند و تماشاگر سنتی ـ که میانه هفته را به دلیل بلیت نیم‌بها برای تماشای فیلم در نظر می‌گرفته ـ به مرور از سینما رفتن در چنین روزهایی پرهیز می‌کند و ترجیح می‌دهد در بهترین سانس‌های آخر هفته، راهی سالن‌های سینما شود.

در واقع شاید برخی سالن‌های سینما برای کوتاه مدت از این طریق سودی به دست آورند اما در بلندمدت همه سالن‌های سینما به واسطه این سواستفاده و بی‌اعتمادی تماشاگر ضربه می‌خورند و تماشاگرانشان در انتهای هفته خلاصه می‌شود. بنابراین مسئولان نباید از ضدتبلیغ گران فروشی غافل شوند و انتظار می‌رود اکنون که مردم صندلی‌های سینماها را پر کرده‌اند و در مقطعی که سینما به سوددهی قابل توجهی رسیده، صاحبان سالن‌های سینما با مردم مهربان‌تر باشند و یا لااقل از گران فروشی پرهیز کنند.

منبع: تابناک

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها