تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۰۹ - ۱۲:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 15226

رقابت فیلم ایران با نمایندگان صهیونیستی؟

به گزارش سینماسینما،  عجیب است در حالی که از میان ۱۷ فیلم حاضر در بخش «نوعی نگاه» کن اغلب کشورها به جز فرانسه به عنوان کشور برگزارکننده جشنواره و آمریکا شاید بخاطر تأثیرپذیری بی‌قید و شرط از هالیوود، فقط یک نماینده دارند، رژیم اشغالگر قدس با دو فیلم در این بخش حاضر است.
«ماها هاج» و «اران کالیرین» دو کارگردانی هستند که با فیلمهای «امور شخصی» و «ماورای کوهها و تپه ها» نمایندگان رژیم نامشروع صهیونیستی در بخش نوعی نگاه جشنواره کن هستند.
اگر همه چیز را برحسب اتفاق و تصادف بدانیم قطعا حضور «وارونگی» در کنار دو فیلم صهیونیستی در جشنواره‌ای چون کن که ثأثیرپذیری رسانه‌ای بالایی دارد و حتی دبیر بین‌الملل فجر- بدون ارائه سند- در توجیه کیفیت بالای جشنواره تحت امرش، «نه» گفتن جشنواره کن به یک فیلمساز روس را شاهد مثال می‌آورد می‌تواند امری کاملا اتفاقی باشد اما وقتی دقت می‌کنیم در این امر که هیچ کدام از نمایندگان رژیم صهیونیستی که برای حضور در این فستیوال انتخاب شده‌اند، چنان که باید فیلمسازان شناخته شده‌ای نیستند قطعا رگه‌های سیاسی این تصمیم را بیشتر درک خواهیم کرد.
چرایی اینکه نماینده‌ای از ایران در بخشی قرار داده شده که دو فیلم صهیونیستی با دو کارگردان کم‌نام و نشان قرار دارند نمی‌تواند ریشه‌های سیاسی نداشته باشد. قطعا با رونمایی این فیلمها در «نوعی نگاه» کن و البته تقدیرهای اختتامیه بیشتر می‌توان در این باره سخن گفت.

 

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها