تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۳/۲۱ - ۱۳:۱۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 187521

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم مونیخ میزبان نمایش دو فیلم بلند از سینماگران ایرانی خواهد بود.

به گزارش سینماسینما، چهلمین جشنواره فیلم مونیخ که از ۲۲ ژوئن تا اول جولای (اول تا دهم تیر ماه) در کشور آلمان برگزار خواهد شد و فیلم سینمایی «تورهای خالی» ساخته بهروز کرمی زاده و محصول ایران و آلمان در بخش سینمای نوین آلمان در این جشنواره به نمایش در می‌آید.

«تورهای خالی» که در پنجاه و هفتمین جشنواره فیلم کارلووی‌ واری در کشور جمهوری چک یکی از فیلم‌های بخش مسابقه اصلی و نامزد گوی بلورین بهترین فیلم جشنواره است با بازی حمیدرضا عباسی و صدف عسگری در نقش‌های اصلی همراه است و در خلاصه داستان آن آمده است: امیر و نرگس، دو عاشق هستند. مرد جوان از یک خانواده فقیر است و پس از اخراج از شغل خود به عنوان پیشخدمت، مجبور به پیدا کردن کار در یک جامعه ماهیگیری است. این در حالی است که نرگس از جایگاه اجتماعی بالاتری برخوردار است اما آنها در حال حاضر رابطه خود را مخفی نگه می دارند …

همچنین فیلم «تفریق» ساخته مانی حقیقی نیز نماینده دیگر نماینده سینمای ایران در دوره آتی جشنواره فیلم مونیخ است که در بخش مستقل‌های بین‌المللی این رویداد به روی پرده می‌رود.

«تفریق» با بازی ترانه علیدوستی و نوید محمدزاده در مرکز شهر تهران اتفاق می‌افتد و داستان فرزانه، مربی رانندگی جوانی را دنبال می‌کند که شوهرش جلال را در حال قدم زدن به آپارتمان زنی می‌بیند. وقتی جلال با او روبرو می‌شود، ادعا می‌کند که برای کار، خارج از شهر بوده است و تصمیم می‌گیرد خودش ساختمان را بررسی کند. در آنجا با زنی آشنا می شود که همزاد فرزانه است.

سال گذشته و در سی و نهمین جشنواره مونیخ، فیلم «برادران لیلا» در بخش مسابقه «Cinemaster» به نمایش گذاشته شد و در نهایت تقدیر ویژه هیات داوران بخش اصلی جشنواره را دریافت کرد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

 

آخرین ها