تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۸ - ۰۴:۰۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75165

 

محسن خان جهانی کارگردان سینمای مستند در اعتماد نوشت :
به نظر من جشنواره سینما حقیقت امسال فاقد فیلم‌های جسورانه با سوژه‌های گرم بود و مهم‌ترین دلیل این مساله به نبود تهیه‌کننده خصوصی است و به اعتقاد من تا وقتی که تهیه‌کننده خصوصی مسوولیت تولید فیلم‌های مستند را بر عهده نگیرد وضعیت به همین گونه است. فیلم‌ها بیشتر توسط سازمان‌ها و ارگان‌های دولت با خواسته‌ها و اهدافی که دارند تولید می‌شوند و چنین تولیداتی معمولا خلاقیت را از فیلمسازان دریغ می‌کنند و ما هر ساله شاهد فیلم‌های ساده‌تر و بی‌خاصیت و بی‌دردسرتر خواهیم بود و به مرور دیگر شاهد حضور فیلم‌هایی که مشکلات جامعه را روایت کرده و اتفاقاتی را گوشزد می‌کند نخواهیم بود.
طی دوره‌های مختلفی که جشنواره سینما حقیقت برگزار می‌شد همواره حضور داشتم و امسال نخستین سالی بود که به عنوان تماشاگر فیلم‌ها در جشنواره حضور پیدا می‌کردم. نکات مهم این دوره به بخش فیلم‌های سیاسی برمی‌گشت که موفق عمل نکرد چرا باید فیلمسازی که برای فیلمش زحمت کشیده و سوژه مهم سیاسی را انتخاب کرده از جشنواره حذف شود؟ معتقدم در این بخش سلیقه‌ای عمل شده اگر قرار باشد جشنواره‌ای ملاحظات سیاسی را رعایت کند که این به جشنواره‌ای معمولی تبدیل می‌شود. همه افتخار ما این است که جشنواره سینما حقیقت از سایر جشنواره‌ها سطح کیفیتش بالاتر است چون نوع فیلم‌هایش این را ثابت کرده است.
وزیر ارشاد در این جشنواره قول دادند که به زودی با مستند‌سازان دیدار داشته باشند. امیدوارم به وعده خود عمل کنند. چون سینمای مستند نیازمند یک اتفاق جدی است. درست است که جشنواره نیازمند نیروهای جوان است اما امسال جای بسیاری از بزرگان سینمای مستند خالی بود.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها