تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۰:۱۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 154167

عوامل مستند سینمایی «ایرا‌ن‌زاد» که از اوایل سال ۹۹، بی‌وقفه در حال تهیه این مستند بلند هستند، بعد از بوشهر به سراغ مردم خونگرم و مهمان‌نواز «بندرعباس» و «هرمزگان» رفته‌اند.

به گزارش سینماسینما ، ایران‌‌زاد به کارگردانی مجید عزیزی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر در نهمین سفر استانی خود، همچنان جنوب را به دلیل سوژه‌های بکر آن برای ادامه داستان خود انتخاب کرده است.

«خالو قنبر»، نوازنده ساز نی جفتی و «مرتضی اولابندری» موزیسین و خواننده بندری از دو نسل متفاوت این خطه در این سفر رو در روی دوربین ایران‌زاد قرار گرفتند. یک گروه موسیقی نوپا نیز از دغدغه احیای موسیقی اصیل بندر با فضای امروزی گفتند.

در این سفرِ ایران‌زاد همچنین یک دختر جوان اینفلوئنسر از بندرعباس درباره چالش‌‌های فعالیتش در فضای مجازی تعریف کرد و «علیرضا بهرمن» داور مسابقات جودو نیز از داستان شرکت در مسابقات خارج از کشور و موفقیت‌هایش گفت.

«ام‌البنین قنبری» عضو شورای شهر و فعال اجتماعی هرمزگان هم قصه‌های جالبی درباره چالش‌های فعالیتش برای ایران‌زاد تعریف کرد.

مستند سینمایی «ایران‌زاد» که از اوایل ۹۹ در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورده و تاکنون در استان‌های مختلف کشور فیلم‌برداری شده، قرار است تا ماه‌های آینده ادامه پیدا کند و پس از اتمام مراحل فنی در سینماهای کشور و جشنواره‌های داخلی و خارجی نمایش داده خواهد شد.

به گفته مجید عزیزی، کارگردان این مستند، «ایران‌زاد» برخلاف آنچه در وهله اول تصور می‌شود، درباره اقلیم ایران یا تاریخ آن نیست، بلکه به تجربه‌های زیسته ایرانیان معاصر می‌پردازد.

دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:

مشاور پروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی‌ حیدری، دستیار کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی ، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: علیرضا زارعی، مدیر فیلم‌برداری: میثم بابایی، تدوین‌گر: محمدحسین حیدری، مدیر تبلیغات و رسانه‌: فرنوش آباء، مدیرصدابرداری: احمد افشار، مدیر برندینگ: علی قرائتی، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح.

عکس: محمدامین درویشی‌پور

پایان پیام|

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها