تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۳/۲۵ - ۱۶:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 176576

سینماسینما: کم‌رونقی بیش از حدِ انتظارِ سینماها این پرسش را ایجاد می‌کند که کجای کارِ چرخ سینما لنگ می‌زند که کار به فروش‌های بسیار اندک و استقبالِ کم مخاطبان از فیلم‌ها رسیده است؟

آیا کیفیت فیلم‌ها دیگر دل مخاطب را به دست نمی‌آورد؟ آیا خواسته مخاطب از فیلم و سینما با آنچه در درون سالن‌های تاریک روی پرده می‌رود فرسنگ‌ها فاصله گرفته؟ آیا ابزار و رسانه‌های دم‌دست‌تری چون وی‌او‌دی‌ها در کم‌سو شدن چراغ سالن‌های سینما نقش داشته‌اند و یا آیا پای موضوع دیگری در میان است؛ مساله‌ای به اسم اولویت سینما رفتن.
در روزهایی که شرایط زندگی عادی برای مردم در جامعه با دشواری‌های بسیاری همراه شده است، شاید همه دلایل بالا در کم شدن استقبال از سینما نقش داشته باشند، اما قطعا نمی‌توان گزینه مهمی چون میزان هزینه‌سازی سینما رفتن و در نهایت اولویت این هزینه‌کرد با دیگر هزینه‌های زندگی را نادیده گرفت.
از همین رو برای روشن شدن اینکه هنگام سخن گفتن از هزینه، دقیقا منظور چه مواردی است، در اینفوگرافیک پیش رو شیوه‌های مختلف رسیدن به سالن سینما، میزان خوراکی مصرفی و نکاتی از این دست به عنوان متغیرهای حضور یک خانواده چهار نفره در سینما در نظر گرفته شده و در نهایت اعداد و ارقامی به دست آمده که شاید تاحدودی روشن‌کننده دلیل کم‌رونقی این روزهای سینماها باشد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها