تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۶/۰۹ - ۲۰:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 160655

 

به تازگی محمد علی نجفی در بخشهایی از گفت وگوی خود با تسنیم روایت جالبی از برخورد خلخالی با او به خاطر فیلم قیصر را بازگو کرده است .

به گزارش سینماسینما ،اما شاید خیلی ها کنجکاو باشند روایت خلخالی از فیلم قیصر چگونه بوده است ؟

روز چهارشنبه چهارم تیر ۱۳۵۹، روزنامه صبح آزادگان خبر از دیدار آیت‌الله خلخالی از بنیاد هنری مستضعفان داد.(سایت انتخاب سوم تیر۹۹)  ماجرا از این قرار بود که این بنیاد فیلمی حدودا دو دقیقه‌ای از تخریب قبر رضاشاه توسط صادق خلخالی تهیه، و از او برای تماشا و اجازی نمایش آن دعوت کرده بود.

خلخالی به مقر بنیاد رفت و پس از تماشای فیلم و تایید آن برای پخش، به تماشای فیلم قیصر هم نشست. گفتنی است، نمایش «قیصر» آن موقع مسئله‌ساز شده بود و سینما‌های نمایش‌دهنده مجبور به توقف اکران آن شده بودند. خلخالی پس از تماشای فیلم قیصر دیدگاه‌های خود را به این شرح بیان کرد:

من بعد از دیدن فیلم قیصر متوجه شدم که دست‌های بزرگی برای از بین بردن اخلاق و معنویات اسلامی در کار است که به وسیله سینما‌ها ترویج می‌شود و مقامات مسئول نسبت به این امر یا در خواب‌اند یا عملا این آتش شهوت را دامن می‌زنند. در جمهوری اسلامی باید همه سعی کنیم که اصول اسلام را پیاده کنیم نه این‌که می‌گساری و فحشا و قماربازی و خلاصه همان کار‌های رژیم سابق که می‌خواست مردم را به لاطائلات دل‌خوش کند و سوار بر خرد مراد شود. ما باید خیلی بیدار باشیم.

ضدانقلاب در همه جا توطئه می‌کند؛ وقتی که بساط هروئین‌فروشی و فساد آن‌ها را از جمشید جمع می‌کنیم می‌بینیم که از هتل هایت و آریا شرایتون و اوین سر در می‌آورند، وقتی در آن‌جا آنان را تحت فشار قرار می‌دهیم، می‌بینیم در سینما‌ها سبز شده‌اند و بعد ما را تهدید می‌کنند که سینما‌ها را تعطیل می‌کنند.

من عقیده‌ام این است که اگر همه سینما‌ها هم تعطیل شوند نباید فیلم قیصر (و امثال این‌ها) را به نمایش گذاشت. این فرهنگ و هنر باید تصفیه بشود و افراد ضدانقلاب و خودکامه از آن‌جا بیرون بروند و احیانا اگر همه افراد آن مروج فساد هستند باید در اسرع وقت آن مکان را تعطیل کرد. ما نمی‌توانیم نظاره‌گر ترویج بی‌بندوباری در همه شئونات کشور باشیم و دست روی دست بگذاریم. همان‌طور که با مواد مخدر و ضدانقلاب مبارزه کردیم با این مفسدین نیز مبارزه خواهیم کرد و پروانه نمایش این فیلم اگر از طرف محمدعلی نجفی است موضع ضدانقلابی این فرد را مشخص می‌کند، باید آقای نجفی توضیح بدهد که این چه مسخره‌بازی است که به دست ایشان انجام می‌شود؟! مگر می‌خواهند دوباره اشرف‌ها را بازگردانند؟ و یا گوگوش‌ها را بازگردانند که برای ما ترانه بخوانند؟ اگر طالب این معنا هستند با شهامت این مطلب را اعلام کنند تا ملت مسلمان ایران تکلیف خود را با این خودکامه‌ها روشن کنند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها