تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۳۰ - ۰۶:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 80857

بازیگر اسپانیایی برنده اسکار بازی و تهیه‌کنندگی فیلم «پناهگاه» را که درباره حیات در اقیانوس قطب جنوب است، برعهده گرفت.

به گزارش سینماسینما، خاویر باردم سازنده فیلمی می‌شود که بخشی از کمپین برای ایجاد بزرگ‌ترین منطقه حفاظت شده در زمین یعنی پناهگاه اقیانوس قطب جنوب است.

فیلم «پناهگاه» را آلوارو لونگوریا فیلمساز مستند کارگردانی خواهد کرد. خاویر باردم کار ارایه گزارش صوتی فیلم را نیز برعهده خواهد داشت. در این فیلم کارلوس باردم برادر خاویر و بازیگر «منطقه» نیز بازی می‌کند.

«پناهگاه» در کمپانی برادران باردم یعنی «پنگوئن فیلمز» و کمپانی «مورنا» متعلق به لونگوریا که از فعال‌ترین کمپانی‌های تهیه فیلم اسپانیا هستند، ساخته می‌شود.

خاویر و کارلوس باردم و لونگوریا تهیه فیلم را برعهده دارند.

در اواخر ژانویه، خاویر باردم با یک زیردریایی دو نفره از کشتی گرین‌پیس به عمق ۹۰۰ پایی اقیانوس قطب جنوب شیرجه زد تا دنیای رنگارنگ بستر اقیانوس را با اسفنج‌ها و دیگر ساکنانش کشف کند.

باردم گفت: «پناهگاه» قرار است گزارشی از این ماجرا باشد و زندگی دریایی را روایت کند. این فیلم یک فیلم محاوره‌ای فرد به فرد است که توسط بیولوژیست‌ها و دانشمندان دریایی، زندگی اقیانوس را با نهنگ‌ها، پنگوئن‌ها و کریل‌هایش تصویر می‌کند. همه این گونه‌ها اکنون در معرض خطر هستند و با تغییرات آب و هوایی، استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و شیوه‌های انبوه ماهیگیری، تهدید می‌شوند.

وی افزود: با  این حال «پناهگاه»‌ درباره پیام‌آور نیست، درباره خود پیام است و ما نیاز داریم پیام این افراد را که واقعا می‌دانند چطور باید این شرایط تغییر کند، بشنویم.

لونگوریا نیز در این باره گفت: سوال امروز این است که ما باید چطور عمل کنیم، چطور باید متفاوت عمل کنیم؟

در عین حال باردم افزود : یک راه این است که سروصدایی در سنت‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنیم و روش دیگر تلاش در جبهه سیاسی است.

باردم و لونگوریا فردا سه‌شنبه در برلین خواهند بود تا فیلم‌هایی از این سفر را به کمیسیون حفاظت از منابع دریایی قطب جنوب نشان دهند. نتیجه نهایی در ماه اکتبر گرفته خواهد شد.

منبع: مهر

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها