تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۴/۱۴ - ۱۲:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 177826

هیات امنای تازه مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی با حضور رئیس سازمان سینمایی، معرفی شدند.

به گزارش سینماسینما به نقل از ارتباطات و اطلاع رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، بعد از ظهر دوشنبه ۱۳ تیرماه، با حضور محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی در مرکز گسترش، اعضای هیات امنای تازه مرکز، احکام خود را دریافت کرده و معرفی شدند.

خزاعی در مجمع هیات امنای مرکز، درباره وضیعت و مسائل سینمای ایران، سیاست‌گذاری سازمان سینمایی در حوزه مستند و ترویج مستندسازی در حوزه گفتمان انقلاب اسلامی بیان کرد: مستندسازی و توجه به آن، نیاز جامعه امروز است. سینمای مستند است که تصویر واقعی ایران اسلامی را برای آیندگان باقی می‌گذارد و تحریف‌ها و جعل‌ها درباره فراز و فرودهای تاریخی و سیاسی این سرزمین و مردمش را آشکار می‌کند. سازمان سینمایی برخود واجب می‌داند در حوزه سینمای داستانی و مستند، گفتمان انقلاب اسلامی را ترویج کرده، در عین توجه به مخاطب، آثاری را تولید کند که معرف باورهای اعتقادی، فرهنگ، آداب و سنت‌های ایران اسلامی باشد.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: طرح مسائل کشور، کشف استعدادهای جوان، بیان دغدغه های مردم و ساخت مستند درباره موضوع‌های مغفول مانده تاریخی، اجتماعی و سیاسی از اولویت‌هایی است که باید در مرکز پیگیری شود. ۴۰ درصد از بودجه مرکز باید صرف ساخت آثاری خارج از پایتخت، توجه به مستندسازهای نقاط مختلف کشور و مسائل غیر از شهر تهران شود.

او در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه حرفه‌ای هیات امنای تازه مرکز گفت: این دوستان علاوه بر جایگاه علمی و حرفه‌ای در حوزه سینما و تولید فکر صاحب اعتبار و منزلت هستند و این جمع خوشبختانه یکی از بهترین هیات امناهای مجموعه‌های تابعه سازمان است. امیدوارم که حضور این دوستان صاحب فکر و متعهد، تنها در حد تشریفات نباشد و جلسات هیات امنا و به نگاه آنان در بخش‌های مختلف مرکز و در کمیته‌های دیگر توجه شود.

محمد حمیدی مقدم دبیر جلسه و مدیر عامل مرکز گسترش ضمن ارائه گزارش درباره تولیدات، موفقیت‌ها و سیاست‌گذاری‌های مرکز در سال ۱۴۰۰، سند چشم‌انداز طرح تحول (پنج ساله) مرکز را مرور، برنامه‌های سال ۱۴۰۱ را اعلام و به این موضوع اشاره کرد که فراخوان شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» آماده شده و به زودی منتشر خواهد شد.

اعضای هیات امنا نیز نظر و دغدغه‌های خود درباره فضای سینما و وضعیت مستندسازی را مطرح کردند. مجید شاه حسینی، محمدحسین ایمانی خوشخو، مهدی همایونفر و سلیم غفوری به عنوان اعضای هیات امنا مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و پویانمایی با حکم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده‌اند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها