تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۸/۳۰ - ۱۳:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 32587

بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کمرا ایمِیج» به عنوان مهمترین رویداد سینمای جهان در عرصه فیلمبرداری برندگانش را شناخت.به گزارش سینماسینما، جشنواره بین‌المللی فیلم «کمرا ایمیج» لهستان ویژه هنر فیلمبرداری در حالی به کار خود پایان داد که جایزه قورباغه طلایی این رویداد سینمایی به «گرگ فراسر» برای فیلمبرداری فیلم «شیر» محصول مشترک سینمای استرالیا، آمریکا و انگلستان اعطاء شد.

فیلم « شیر» به کارگردانی «گرث دیویس» که تاکنون در جشنواره‌های زوریخ، لندن و تورنتو به روی پرده رفته، روایتگر داستان پسربچه‌ای هندی است که در جستجوی خانواده‌اش است.

اما جایزه قورباغه نقره‌ای این جشنواره به «بردفورد یانگ» برای فیلمبرداری فیلم «ورود» ساخته جدید «دنیس ویلنوو» رسید و هیئت داوران این رویداد سینمایی جایزه قورباقه برنزی را نیز به «آنتونی دادمنتل» برای کار خلاقانه در فیلم «اسنودن» ساخته «الیور استون» دادند.

از دیگر نامزدهای مهم امسال جشنواره «کمرا ایمیج» می‌توان به فیلم «پس‌تصویر» ساخته کارگردان بزرگ و تازه درگذشته سینمای لهستان با فیلمبرداری «پاول ادلمن»، «ستیغ‌ اره‌ای» به کارگردانی «مل گیبسون» و با فیلمبرداری «سیمون دوگان»،‌ «یادآوری» به کارگردانی «آتون اگویان» با تصویربرداری «پل ساروسی» اشاره کرد.

همچنین در بخش سینمای لهستان نیز «کاسپر فرتاس» برای فیلم تک برداشتی «آخرین خانواده» موفق به کسب جایزه این جشنواره سینمایی شد.

سال گذشته «اد لاچمن» برای فیلمبرداری فیلم «کارول» جایزه اول جشنواره «کمراایمج» را از آن خود کرد.

سینمای ایران نیز پیش از این توسط محمود کلاری برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» موفق به کسب جایزه قورباغه نقره‌ای از مهمترین جایزه در عرصه فیلمبرداری جهان شده، ضمن این که سال گذشته بیست و سومین دوره از جشنواره هنر فیلمبرداری «کمرا ایمج»  با دعوت از مجید مجیدی و «ویتوریو استرارو» کارگردان و مدیر فیلمبرداری فیلم «محمد رسول‌الله» جایزه «زوج برجسته سینمایی» را به آنها تقدیم کرد.

 

منبع: ایسنا به نقل از ورایتی

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها