تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۱/۲۲ - ۱۳:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 153840

جوایز بفتا با برگزاری مجازی در روز شنبه، ۸ جایزه را در بخش فنی به فیلم‌های برگزیده اهدا کرد.

به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی «بلک باتم ما رینی» برنده بزرگ شب افتتاحیه جوایز بفتا ۲۰۲۱ بود و از دو بخش ممکن، هر دو جایزه صورتک طلایی را دریافت کرد. شب اول این رویداد که به وسیله کلارا آموف اجرا شد، بیشتر به بخش‌های فنی اختصاص داشت و فیلم‌های دیگری مثل «منک»، «انگاشته» و «آوای متال» موفق به کسب جایزه شدند.

آکادمی فیلم و تلویزیون انگلیس مجبور شد این رویداد را به صورت مجازی و در دو شب برگزار کنند چرا که مثل گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا امکان حضور عوامل فیلم‌ها و مخاطبان به صورت زنده وجود نداشت. این رویداد با ادای احترام به شاهزاده فیلیپ همسر ملکه انگلیس که در سن ۹۹ سالگی درگذشته است آغاز شد.

جوایز اصلی روز یکشنبه اهدا خواهند شد و آنگ لی هم جایزه بفتا فلوشیپ را دریافت خواهد کرد. فیلم‌های درام «سرزمین آواره‌ها» و  «صخره ها» هر کدام با ۷ نامزدی بیشترین شانس را برای موفقیت دارند.

بعد از آنکه بازیگران منتخب بفتا در سال گذشته تماما سفید پوست بودند، این رویداد با انتقاد‌هایی روبرو شد و اکنون بیش از نیمی از ۲۴ نامزد آن‌ها در بخش بازیگری را رنگین پوستان تشکیل می‌دهد.

«سرزمین آواره‌ها» با داستانی در مورد یک زن بی خانمان، مدعی اصلی بخش بهترین فیلم است و بازیگر آن، فرانسیس مک دورمند هم در بخش بازیگری زن نامزد است. کلوئی ژائو، سازنده این فیلم هم در کنار سه فیلمساز زن دیگر نامزد‌های بخش کارگردانی که ۶ نامزد دارد را تشکیل می‌دهد. «دادگاه شیکاگو ۷»، «زن جوان نوید دهنده»، «پدر» و «موریتانی» دیگر فیلم‌هایی مدعی امسال هستند.

در بین بازیگران زن، فقط فرانسیس مک دورمند و ونسا کربی هستند که در اسکار نیز نامزد شده اند. در شاخه بهترین بازیگر مرد هم ریز احمد با «اوای متال» و چادویک بوزمن با «بلک باتم ما رینی» مدعی هستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها