تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۱۵:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 131996

فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار» به کارگردانی مهیار ماندگار از ایران جایزه نشان ویژه هیات داوران بین‌ الملل جشنواره برلین را کسب کرد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ان‌اچ‌کی، یک فیلم ژاپنی با موضوع دختری که خانواده اش را در سونامی مارس سال ۲۰۱۱ شمال شرق ژاپن از دست داده بود در جشنواره فیلم برلین مورد تقدیر قرار گرفت.

فیلم «صداها در باد» به کارگردانی نوبهیرو سووا روز جمعه ۲۸ فوریه جایزه «نشان ویژه» را در بخش «نسل ۱۴plus» از هیات داوران بین الملل دریافت کرد.

این فیلم ژاپنی از یک داستان واقعی که در اوتسوچی ایالت ایواته رخ داده، الهام گرفته است. سووا کارگردان فیلم در مراسم اهدای جوایز مراتب قدردانی خود را از هیات داوران اعلام کرد.

هیات داوران برلین نیز از فیلم به عنوان یک اثر عالی و نجیب با پایانی تکان دهنده یاد کردند.

کیوکو اینوکای فیلمنامه نویس فیلم نیز در این مراسم ابراز امیدواری کرد که فیلم باعث شود از افرادی که تحت تاثیر این حادثه قرار گرفته اند، حمایت شود.

در بخش «نسل ۱۴ plus» امسال که مختص فیلم‌ هایی برای نوجوانان بالای ۱۴ سال است فیلم های کوتاه «بادبادک ها» ساخته سید پیام حسینی و «یلدا، شبی برای بخشش» ساخته مسعود بخشی حضور داشتند که البته جایزه خرس نقره ای بهترین فیلم به «بانوی ما از نیل» ساخته عتیق رحیمی رسید.

در بخش «نسل ۱۴ plus» فیلم کوتاه «اسب سفید بالدار» به کارگردانی مهیار ماندگار از ایران نیز جایزه «نشان ویژه» هیات داوران بین‌ الملل را کسب کرد.

مراسم اهدای جوایز پایانی جشنواره برلین امشب ۲۹ فوریه در شهر برلین برگزار می شود.

منبع: صبا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها