تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۰/۰۴ - ۱۵:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 8174
جشنواره برلینجشنواره بین المللی فیلم «برلین» برای ابراز همدردی با پناهندگان، صدها بلیت رایگان را برای حضور در این رویداد سینمایی به آنها اختصاص داد.

به گزارش سینماسینما، «دیترکاسلیک» رئیس جشنواره فیلم برلین در فاصله چند روز مانده به آغاز شصت و ششمین دوره از این رویداد سینمایی گفت که پناهندگان در قلب دوره جدید جشنواره برلین قرار خواهند داشت و برلیناله تلاش می‌کند نمونه از تحمل و بردباری و اتحاد را در آلمان به نمایش بگذارد، کشوری که امسال میزبان ورود حدود یک میلیون پناهنده جدید بوده است.

«کاسلیک» همچنین اظهار کرد: جشنواره فیلم برلین که هر ساله با آمیزه‌ای از ستارگان هالیوودی و بین‌المللی برگزار می‌شود، از ابتدا برای ایجاد ارتباط اجتماعی تلاش کرده است: “پناهندگان از سال ۱۹۵۱ و آغاز جشنواره در زمان جنگ سرد در غرب برلین همواره نقش پررنگی در جشنواره فیلم برلین داشته‌اند، از آن زمان که بسیاری از آلمانی‌ها پناهنده بودند و جشنواره برلین در جهت افزایش درک در جامعه آلمان و دیگر ملل بنا نهاده شد.

جشنواره فیلم برلین به عنوان اولین رویداد سینمایی شاخص در قاره اروپا و تنها جشنواره‌ای که برای تمامی فیلم‌های بلند خود بلیت فروشی می‌کند قصد دارد با ارائه رایگان بلیت به پناهندگان وقفه‌ای در انتظار طولانی و خستگی خرد کننده آنها ایجاد کند.

شصت و ششمین جشنواره فیلم برلین امسال شامل نمایش ۴۰۰ فیلم بلند خواهد بود که بسیاری از آنها به جنبه‌های گوناگون بحران مهاجرت پناهندگان از دلایل و ریشه‌های آن تا تاثیر آن بر غرب تمرکز خواهد داشت.

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) با حضور «مریل استریپ» بازیگر برنده سه جایزه اسکار هالیوودی در راس هیات داوران با نمایش فیلم «درود بر سزار» ساخته جدید «برادران کوئن» آغاز به کار می‌کند و تا ۲۱ فوریه (دوم اسفند) ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها