تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۲۷ - ۱۷:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 4207

 جلیل اکبری صحتطبق دفترچه سیاست های سینمایی سال۱۳۹۴ ، بنیاد سینمایی فارابی حمایت از ۱۱ کارگردان فیلم اولی را به عهده گرفته و تا امروز از ۷ فیلم اولی حمایت کرده است.

جلیل اکبری صحت مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی با اعلام این خبر گفت: بنیاد سینمایی فارابی بر اساس سیاست‌گذاری ها و هدف‌ گذاری‌ های سازمان سینمایی کشور وظایف خود را تا امروز انجام داده است. حمایت از تولید فیلم اولی‌ ها از جمله مواردی بود که امسال به ماموریت‌ های بنیاد سینمایی فارابی اضافه شد و پیش از این حمایت از تولیدات فیلم اولی به عهده مرکز سینمای مستند و تجربی بود و با آغاز سال جاری، سوابق مرتبط در این زمینه از مرکز سینمای مستند و تجربی به فارابی منتقل شد.

وی ادامه داد: در راستای این ماموریت، بنیاد سینمایی فارابی در طول سال، از فیلمنامه‌ هایی که در چارچوب اولویت های این بنیاد قرار دارد، حمایت می کند.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی یادآور شد: در تعهدات سال گذشته مرکز سینمای مستند و تجربی تعدادی از فیلم‌ ها مراحل تولید را پشت سرگذاشته بودند و چند مورد از فیلمنامه ‌های موجود برای حمایت ساخت در این مرکز باقی مانده بودند که به تعهدات فارابی در سال ۹۴ انتقال یافت.

جلیل اکبری صحت با اشاره به این مطلب که بنیاد سینمایی فارابی از ۱۱ فیلمساز فیلم اولی حمایت می کند، گفت: طبق دفترچه سیاست های سینمایی ۹۴، بنیاد سینمایی فارابی حمایت از ۱۱ کارگردان فیلم اولی را به عهده گرفته است و این بنیاد تا امروز از ۷ فیلم اولی حمایت کرده است. تعدادی از این فیلم ‌ها در مرحله پیش تولید و تعدادی نیز تولید شده و آماده صداگذاری و تدوین هستند. بخشی از آن در مرحله فیلمبرداری بوده و تعدادی از آنها نیز هنوز مرحله تولید را آغاز نکرده ‌اند.

وی با بیان این مطلب که برای اجرایی شدن حمایت از فیلم اولی ‌ها شورایی با اولویت توجه به تنوع موضوعی تشکیل شده است، توضیح داد: رایزنی برای تسهیل در اخذ موافقت اصولی و پروانه ساخت و انتخاب تهیه کننده فیلم ‌های اول، با معاونت نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از جمله اقدامات این شورا است.

مشاور مدیرعامل بنیاد سینمایی، درباره انتقاد و انتظار از بنیاد سینمایی فارابی در حمایت از فیلم اولی‌ ها گفت: باید اذعان کرد که اگر اغلب فیلمسازان فیلم اولی و سایر تهیه کنندگان و فیلمسازان از بنیاد سینمایی فارابی انتظار حمایت داشته باشند، این امر محقق نخواهد شد.

صحت در پایان گفت: پس از ارزیابی فیلمنامه در شورا و گفتگو با فیلمساز وقتی با این جمله مواجه می‌ شوند که فیلم آنها در اولویت حمایت نیست، ناراحت می‌ شوند که حق هم دارند اما این حق را هم باید به بنیاد سینمایی فارابی داد که این بنیاد سقف و ظرفیت بودجه‌ ای مشخصی دارد و حمایت از همه تولیدات سینمایی نه در ماموریت و نه در توان بنیاد فارابی است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها