تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۳/۲۲ - ۱۲:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 157176

مدیرکل روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور تمامی هنرمندان را به دقت در انتشار تصاویر افراد محروم و آسیب دیده اجتماعی در فضای مجازی دعوت کرد.

به گزارش سینماسینما، مدیرکل روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل خانه سینما تمامی هنرمندان دغدغه‌مند را به دقت در انتشار تصاویر افراد محروم و آسیب دیده اجتماعی و توجه به حفظ کرامت انسانی این افراد در فضای مجازی دعوت کرد.

مسعود آسیما در این نامه مسئولیت اجتماعی اعضای سینما و هنرمندان فرهیخته و دغدغه‌مند ایران نسبت به افراد محروم و  آسیب‌دیدگان اجتماعی به خصوص زنان و کودکان را نشان از حس همدلی، دغدغه‌مندی و دلسوزی آنان و همچنین ترغیب مردم برای کمک به همنوعان دانست.

وی گفت: اخیرا در مواردی مشاهده شده که در فضای مجازی کمک به محرومان و آسیب دیدگان همراه با انتشار تصاویر واضح از چهره فرد و یا خانواده آن‌ها که حتی در صورت رضایت فرد آسیب دیده یا محروم در آینده پیامدهای منفی روحی و روانی و آبرویی برای این افراد و خانواده و خاصه فرزندان‌شان در محیط تحصیل، اشتغال و جامعه خواهد داشت.

وی با اشاره به مواردی که افراد آسیب دیده یا دچار اعتیاد پس از ترک مواد و بهبودی و بازگشت به خانواده به دلیل پخش تصاویر خود در فضای مجازی دچار سرخوردگی مجدد در اجتماع شده‌اند، خاطرنشان کرد: ضمن تجلیل همیشگی و دعوت مجدد از همه هنرمندان فرزانه، شریف و دلسوز ایران برای دغدغه‌مندی در امور انسان‌دوستانه و برای افزایش خیر جمعی و کمک به نیازمندان و دوری از آسیب‌های اجتماعی، خواهشمند است برای حفظ عزت نفس و کرامت و شان انسانی افراد نیازمند، اطلاع‌رسانی لازم برای خودداری از انتشار چهره افراد صورت پذیرد و در صورت نیاز به فیلم و عکس فعالیت‌های خیرخواهانه، خواهشمند است با محو کردن چهره یا ضبط تصویر از زوایایی که چهره نمایان نباشد فعالیت‌های نیک را منتشر کنند.

منبع: صبا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها