تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۹:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 134313

دفتر بخش های جنبی جشنواره کن مثل ۱۵ روز کارگردانان، هفته بین اللملی منتقدین و بخش اسید ( که پخش فیلم‌های مستقل برای پخش را به عهده دارند) به طور مشترک، بیانیه‌ای را صادر کردند.

به گزارش سینماسینما، در این بیانیه آمده است که این بخش‌ها، همه برنامه های خود را کنسل کرده‌اند و برگزار نخواهند شد.
از سوی دیگر قرار شده است بازار فیلم جشنواره جهانی کن ۲۰۲۰ از ۲۲ تا ۲۶ ماه ژوئن بر پلتفرم آنلاین برپا شود. این خبر را یکی از مسوولان بازار فیلم، «مارکت فیلم» جشنواره کن امروز ۱۵ آوریل درپاریس به یک خبرنگار اعلام کرد.

این بازار آنلاین، باعث خواهد شد که دادوستد بازار جهانی فیلم به جریان افتد تا بخشی از نگرانی های حرفه‌ای های سینمای جهان را کاهش دهد. البته در روز ۱۸ مارس گذشته بازار فیلم کن از احتمال برگزاری آن به شکل مجازی خبر داده بود. همچنین اگرچه هیات انتخاب بخش های اصلی کن (مسابقه، نوعی نگاه، سینه فونداسیون) و بخش‌های ۱۵ روزکارگردانان و هفته منتقدین هنوز به کار انتخاب فیلمهای خود ادامه می‌دهند، اما قرار نیست فیلمهای برگزیده خود را اعلام کنند. زیر ا جشنواره به شکل رسمی فعلا به «کما » رفته است و دو بخش جنبی ۱۵ روز کارگردانان و هفته منتقدین نیز برگزار نخواهند شد.

‌هیچ‌کس فعلا نمی‌داند که امسال، چه تاریخی قرار است این جشنواره به شکل باشکوه هرساله خود برگزار شود. آنچه صددرصد مسلم است، اینکه جشنواره کن ۲۰۲۰، نمی‌تواند فیلم‌های انتخابی امسال خود را برای سال آینده  ۲۰۲۱ نگهداری کند، لذا تهیه کنندگان و ‌پخش کنندگان جهانی با مشکل بزرگی روبرو خواهند شد. آنها منتظر بازگشت سرمایه خود هستند و از سویی تا آن زمان هم جشنواره‌های دیگری برپا خواهند شد و ‌احتمالا بسیاری از همین فیلمها را نمایش خواهند داد. از هم اکنون تا سال آینده فیلم‌های بسیار دیگری نیز تولید خواهند شد که تازه تر خواهند بود و در مجموع ‌حجم بسیار این فیلم‌ها برای نمایش در فقط یک دوره جشنواره کن (ده تا دوازده روز) امکان‌پذیر نیست. باید منتظر خبرهای بعدی بود. سوال اینجاست که آیا جشنواره ونیز (۲ تا ۱۲ سپتامبر) به شکل همیشگی خود برپاخواهد شد؟ آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره قبلا در مصاحبه ای گفته بود که جشنواره ونیز به شکل آنلاین برپا نخواهد شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها