تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۵/۱۰ - ۱۲:۱۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 159377

«طرح صیانت از فضای مجازی محدودکننده اصل آزادی و محکوم به شکست است و چنین طرحی نتیجه مجلسی است که پشتوانه مردمی ندارد.»

به گزارش سینماسینما، سه صنف کانون کارگردانان سینمای ایران، انجمن تهیه کننده – کارگردانان سینما و انجمن‌ تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران در بیانیه ای مشترک طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی را محدودکننده اصل آزادی و محکوم به شکست دانستند.

در متن این بیانیه آمده است: «طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که اخیرا در مجلس شورای اسلامی به بحث گذاشته شد و در نهایت در ذیل اصل ۸۵ قانون اساسی قرار گرفت، تضعیف کننده حقوق اساسی ملت ایران و محدود کننده‌ی اصل آزادی است. این طرح که در صورت تصویب نهایی، قصد دارد مردم ایران را از جریان آزاد اطلاعات و ارتباطات محروم سازد، از همان ابتدا محکوم به شکست است. سیر تاریخی این طرح یادآور همان اشتباهات  محافظه کاران خشک مذهب‌، در مواجهه با پدیده‌های مدرنی چون رادیو، تلویزیون، سینما، ویدیو و ماهواره است و در مجلسی طرح می‌شود که نمایندگانش فاقد پشتوانه رای اکثریت مردم هستند و مگر طرح‌های بی‌ربط با خواست اکثریت مردم جایی غیر از چنین مجالسی دارند!؟

به همین جهت باید خیال مردم ایران خصوصا اهل فرهنگ و هنر را آسود که هیچ جریان متعصبی نمی‌تواند جلوی سونامی تمدن بشر معاصر را بگیرد،  در این باره می‌شود به اینترنت ماهواره‌ای بین المللی اشاره کرد که عنقریب تمامی فضای جغرافیای ایران را فرا خواهد گرفت و این «سبو را خواهد شکست و این پیمانه را خواهد ریخت!»

کانون کارگردانان سینمای ایران

انجمن تهیه کننده – کارگردانان سینما

انجمن تهیه کنندگان مستقل سینمای ایران

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها