درام بلند و اجتماعی «تابوی لیرو» تازهترین ساخته آرمان مهرابی آماده نمایش شد.
به گزارش سینماسینما، درام بلند و اجتماعی «تابوی لیرو» با پایان مراحل فنی آماده نمایش شد.
«تابوی لیرو» عنوان تازهترین ساخته آرمان مهرابی است که بر اساس طرحی از هامون دارابی و فیلمنامهای با همین نام از آرمان مهرابی ساخته شده است.
آرمان مهرابی کارگردانی فیلمهای کوتاهی از جمله شصت ثانیه ای چهارده بیست و پنج، غباری، ریمن، تئاتر بعدش، نزدیکان دور، بیگانه و یازده دقیقه را در کارنامه خود دارد و به تازگی فیلم کوتاه «بیگانه» از این کارگردان به جشنواره ACA کشور فیلیپین راه یافته است.
تابوی لیرو بر اساس تراژدی تقابل انسان با طبیعت و با نگاهی به افسانه هایی که به واقعیت می پیوندند، می پردازد.
هامون دارابی، وندا عفوی، سهیل یحییپور، معصومه دهقان نژاد، مهدی افشاری، رضا سیدی، علیرضا صفری، قربان قربان پور، عزت قربان پور، مهدی قربان پور، مهدیه قربان پور و ابولفضل قربان پور بازیگران «تابوی لیرو» هستند.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: سی و پنج سال پیش در روستایی به نام لیرو پس از هر شکار به دلیلی نا مشخص دختر بچه ای می میرد تا اینکه تعداد مرگ و میر به عدد سیزده می رسد، اهالی روستا به دلیل پیشبینیهای پسری به نام عزازیل(عزیز خدا) تصمیم به بستن عهد نامه ای(تابو) میگیرند که پس از آن کسی حق شکار نداشته باشد، پدر آخرین دختر فوت شده با سر پیچی از این عهد به تصمیمی که از نگاه او دیر اتفاق افتاده است اعتراض می کند و برای پی بردن به راز جنگل و شکار با سه شکارچی غیر مجاز دیگر وارد جنگل می شود…
فهرست کامل عوامل این فیلم بدین شرح است: نویسنده و کارگردان: آرمان مهرابی، تهیه کننده: حسین رضایی نسب، مشاور پروژه: افسانه میر باقری، آهنگساز: محمدمهدی گایینی، مدیر تصویربرداری: آرمان مهرابی، تدوینگر: علیرضا اِسفیجانیان، صدابرداران:سهیل عابدی، محسن بالاگر و سروش محمدی، صداگذار: استودیو نقش نقره ای خیال، صداپیشگان: افسانه میرباقری، میلاد فتوحی، مریم باقری، امید اولیایی و احسان خان محمدی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: محمود هدایتی، سرمایهگذاران: حسین رضایی نسب و آرمان مهرابی و مشاور رسانه ای: امید عشیری.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





