تاریخ انتشار:۱۴۰۲/۰۴/۳۰ - ۱۸:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 188886

در حالی که سینما در یک ماه گذشته دو میلیون نفر مخاطب داشته، صاحبان فیلم‌های غیرکمدی امیدوارند که سهم تماشاگران‌شان با توقف اکران چند روزه‌ فیلم‌های کمدی در آخرین روزهای تیرماه بیشتر شود.

به گزارش سینماسینما، چهارمین ماه سال ۱۴۰۲ به آخر راه رسیده و تاکنون نزدیک به هشت میلیون و ۳۵۰ هزار نفر به تماشای فیلم‌هایی نشسته‌اند که از ابتدای امسال روی پرده سینماها رفتند،از این میزان دو میلیون نفر آمار تماشاگران تیرماه است و براساس رقم فروش فیلم‌ها مشخص است که درصد قابل توجهی از این تعداد به فیلم‌های کمدی تعلق دارد.

از آنجا که همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، اکران تعدادی از فیلم‌ها برای چند روز متوقف شده است، سازندگان دیگر فیلم‌های روی پرده سینماها چشم امید دارند که بخشی از مخاطب فیلم‌های کمدی‌ را جذب کنند تا شاید در روزهایی که تبلیغ‌های محیطی و تلویزیونی فیلم‌های سینمایی به حداقل رسیده، گیشه خود را تکانی بدهند.

در حال حاضر کمتر از ۱۰ فیلم در بخش اصلی اکران هستند و سه فیلم هم در گروه هنر و تجربه با سانس‌های محدود نمایش داده می‌شوند.

در بین فیلم‌های هنر و تجربه، «صحنه آخر» یک مستند درباره عاشورا و تعزیه است که اکران آن از ۲۴ تیرماه آغاز شده و تا بامداد ۳۰ تیرماه ۵۸ نفر تماشاگر داشته و دو میلیون تومان هم بلیت فروخته است. «مقیمان ناکجا» جدیدترین ساخته شهاب حسینی هم پس از چهار روز از شروع اکران تنها ۵۸۰ نفر تماشاگر داشته و ۱۱ میلیون تومان فروش داشته است. همچنین تعداد تماشاگران «پسر انسان» به کارگردانی سپیده میرحسینی پس از ۴۵ روز، به حدود سه هزار نفر و فروش آن هم به ۱۰۴ میلیون تومان رسیده است.

در کنار این فیلم‌ها که سانس‌ها و سالن‌های انگشت‌شماری را در چرخه اکران در اختیار دارند، طبق آمار (تقریبی) درج شده در سامانه مدیریت فروش و اکران (سمفا) تا بامداد جمعه ۳۰ تیرماه، «فسیل» به کارگردانی کریم امینی با بیش از پنج میلیون نفر تماشاگر و فروش ۲۲۴ میلیارد تومان بلیت، همچنان با اختلاف زیاد پرفروش‌ترین فیلم سینماها در سال ۱۴۰۲ است.

میزان فروش و تعداد تماشاگران دیگر فیلم‌هایی که در این چند روز روی پرده هستند، نیز به شرح زیر است:

«سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور: ۳۷۸ هزار نفر تماشاگر و ۱۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تومان فروش

«کت چرمی» به کارگردانی حسین میرزامحمدی: ۲۱۳ هزار نفر تماشاگر و ۱۰ میلیارد تومان فروش

«مصلحت» به کارگردانی حسین دارابی: ۱۴۶ هزار نفر تماشاگر و ۵ میلیارد و ۷۵۴ میلیون تومان فروش

«نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی: ۳۹ هزار نفر تماشاگر و یک میلیارد و ۷۴۳ میلیون تومان فروش

«تصور» به کارگردانی علی بهراد: ۲۴ هزار نفر تماشاگر و یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان فروش

«شهرک» به کارگردانی علی حضرتی: ۱۱ هزار و ۸۷۰ نفر تماشاگر و ۵۴۰ میلیون تومان فروش

«فصل ماهی سفید» به کارگردانی قربان نجفی: هفت هزار نفر تماشاگر و ۳۱۵ میلیون تومان فروش

«پرونده باز است» به کارگردانی مرحوم کیومرث پوراحمد: ۶ هزار نفر تماشاگر و ۲۸۷ میلیون تومان فروش

در حال حاضر مجموع فروش فیلم‌هایی که از ابتدای امسال روی پرده سینماها رفتند، به بیش از ۸۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

 

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها