تاریخ انتشار:۱۴۰۱/۰۴/۰۴ - ۱۳:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 177141

دبیر سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران با اشاره به اینکه مراسم پایانی و اهدای جوایز برگزیدگان این دوره جشنواره، ۲۷ تیرماه همزمان با عید سعید غدیر در تهران برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم از یک دهه فعالیت هنری پژمان جمشیدی در عرصه سینما و تلویزیون به عنوان یک ورزشکار شاخص و بازیگر مطرح این روزها تجلیل می‌شود.

به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی جشنواره، سید مجتبی علوی با بیان اینکه در اختتامیه این دوره از تلاش‌ها و فعالیت‌های سینمایی پژمان جمشیدی تجلیل خواهد شد، اظهار کرد: پژمان جمشیدی چه در دوران فعالیت ورزشی و چه در دوران فعالیت هنری چهره‌ای محجوب و اخلاق مدار بوده است و بر این اساس در این دوره به عنوان سفیر جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران معرفی و تجلیل خواهد شد.

دبیر جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران با بیان اینکه پژمان جمشیدی از سال ۹۱ رسما وارد حوزه هنر سینما و تلویزیون شد و با گذشت یک دهه، به‌عنوان یک چهره مردمی در سینما حضور جدی دارد، تصریح کرد: جمشیدی با نقش آفرینی در بیش از ۲۵ فیلم سینمایی و ۱۰ سریال تلویزیونی در این سال‌ها از چهره‌های شاخص این روزهای سینمای ایران است و به عنوان یک چهره ورزشی که وارد سینما شده است با پشتکار مثال زدنی جایگاه خود را تثبیت کرده است و جشنواره فیلم‌های ورزشی وظیفه خود می‌داند از این چهره ورزشی هنری تجلیل کند.

وی با اشاره به اینکه داوران در بخش‌های مختلف این روزها مشغول تماشای فیلم‌های رسیده به جشنواره هستند تا جلسات جمع بندی نهایی برگزار شود، گفت: داوری آثار رسیده به پنجمین جشنواره بین المللی عکس ورزشی ایران نیز به پایان رسیده است و همزمان با مراسم اختتامیه برگزیدگان این بخش نیز معرفی خواهند شد.

علوی ادامه داد: در این دوره بیش از ۵۰۰ فیلم از ایران و ۶۸ کشور به دبیرخانه جشنواره سیزدهم رسیده است و در بخش عکس نیز حدود ۳ هزار عکس از عکاسان ۵۲ کشور ارسال و داوری شده است.

دبیر جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران ادامه داد: در این دوره جشنواره، بیشترین فیلم به ترتیب از ایران، آمریکا، هند، ایتالیا، ترکیه، برزیل، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، روسیه، مکزیک، آرژانتین، چین و مصر به جشنواره ارسال شده است و مشارکت بیش از ۶۸ کشور در جشنواره سیزدهم فیلم‌های ورزشی آن هم در دوره‌ای که در دو سال اخیر به علت شیوع کرونا ساخت فیلم کاهش داشته است، بسیار موجب دلگرمی و نشانه شناخت و همراهی فیلمسازان از سراسر جهان با این رویداد بوده است.

علوی در پایان افزود: در روزهای پایانی تیرماه و آغازین مردادماه نیز آثار برگزیده جشنواره به مدت سه روز در تهران به نمایش درخواهد آمد.

بر اساس این گزارش، جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم‌ و تلویزیون ورزشی (Ficts) است که به منظور رقابت بین فیلم‌سازان، برنامه‌سازان، کشف استعدادهای جوان و معرفی چهره‌های خلاق برگزار می‌شود.

سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران و پنجمین جشنواره بین‌المللی عکس ورزشی ایران با حمایت کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، فدراسیون ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، وزارت ورزش و جوانان، سازمان صدا و سیما و سازمان سینمایی وزارت ارشاد در بخش خصوصی و به همت موسسه فرهنگی هنری خانه هنر خیام برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها