تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۱ - ۲۲:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 29620

نشست «اقشار آسیب پذیر و حقوق شهروندی در محدوده‌ها و محله‌های هدف بازآفرینی شهری» با موضوع زنان و حقوق شهروندی در شرکت عمران و بهسازی شهری ایران برگزار شد.

به گزارش سینما سینما ،در این نشست، متخصصان و کارشناسانی از جمله لیلا ارشد (موسس انجمن خانه خورشید)، دکتر حبیب الله مسعودی فرید، دکتر معظمی و دکتر رویا نوری حضور داشتند و به زوایای مختلف موضوع زنان در محلات آسیب پذیر پرداختند.

لیلا ارشد، مددکار اجتماعی و موسس خانه خورشید که مرکزی ویژه زنان معتاد است، با بیان این که زنان، اقشار آسیب پذیر در مناطق بی دفاع شهری هستند و مشکلات زیادی را تجربه می‌کنند، گفت: زنان از زندگی در این مناطق تجربیات ناخوشایندی دارند و من در طول سالهایی که در یکی از این مناطق محروم تهران فعالیت کرده ام از نزدیک شاهد سختی ها و قربانی شدن آنها هستم.

ارشد با اشاره به نقش پلیس در چنین شرایطی تاکید کرد: یکی از مهمترین موارد احساس امنیت است در حالی که در این مناطق آسیب پذیر، زنان احساس ناامنی زیادی دارند و حضور پررنگ و کارآمد پلیس می‌تواند به آنها اطمینان بیشتری ببخشد.

این مددکار اجتماعی ادامه داد: ضمن این که باید به نقش تفریحگاه ها تاکید کرد. افرادی که در چنین مناطقی زندگی میکنند امکانات تفریحی زیادی ندارند و همین موضوع می‌تواند آنها را به سمت رفتارهای پرخطر مانند اعتیاد سوق دهد. در میدان شوش تنها یک سینما وجود داشت که همان سینما هم در حال تبدیل شدن به یک مرکز فروش شیشه و بلور است. واقعا مردم در این شرایط باید چطور اوقات فراغتشان را پر کنند و چقدر میتوان به دور بودن آنها از مواد مخدر اطمینان داشت؟

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها