تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۱۲/۲۳ - ۱۷:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 13202
شبکه مستند سیما در تازه ترین قسمت مجموعه «نگاه مستند» تصاویر پخش نشده ای از زنده یاد اینانلو درگذشته ۱۲ دی ۱۳۹۴ را روی آنتن می فرستد.
به گزارش سینماسینما به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، قسمت جدید از مجموعه «نگاه مستند» با نام «نیم قرن با طبیعت ایران» به تصاویر دیده نشده ای از یکی از اجراهای زنده یاد محمدعلی اینانلو اختصاص دارد.
وی به عنوان فردی که ۵۰ سال در ایران در زمینه محیط زیست فعالیت کرده و چهار میلیون کیلومتر سفر داخلی در کشور داشته است، در یک سمینار که تصاویر آن برای اولین بار روی آنتن می رود، درباره سوالی که بعد از این همه سال برای او پیش آمده بوده، سخن گفته است.
زنده یاد اینانلو در این سخنرانی این سوال را مطرح می کند که چرا مردم ایران به محیط زیست و کشور خودشان به اندازه منزل شخصی شان عشق ندارند و وطنشان را از آن خود نمی دانند؟ چرا آنها از داخل خودرو روی زمین زباله می ریزند و چرا روی صورت سرباز هخامنشی خط می اندازند؟
این مجری، گوینده، بازیگر و مستندساز طبیعت که ۱۲ دی ماه سالجاری بر اثر ایست قلبی درگذشت، در ادامه به بحث در این زمینه و ریشه یابی این معضل پرداخته است.
این قسمت از مجموعه «نگاه مستند» در ۱۸ دقیقه برای پخش آماده شده است و ساعت ۱۷ روز سه شنبه ۲۵ اسفند از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود. بازپخش «نیم قرن با طبیعت ایران» ساعت ۱۲:۱۵ چهارشنبه ۲۶ اسفند ماه خواهد بود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها