تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۱۰/۱۹ - ۱۲:۳۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 148229

سینماها، موزه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی فرانسه تا پایان ژانویه تعطیل می‌مانند.

به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، ژان کاستکس وزیر فرهنگ فرانسه با حضور در تلویزیون تایید کرد که تعطیلی سینماها و دیگر مراکز فرهنگی فرانسه تا آخر ژانویه تمدید شد.

وی تاکید کرد این مراکز در هفته‌های آینده باز نمی‌شوند. در همین حال گفته شد کافه‌ها و رستوران‌ها نیز حداقل تا نیمه فوریه بسته خواهند ماند.

سینماها در کنار دیگر مراکز فرهنگی فرانسه به دستور وزیر فرهنگ از ۳۰ اکتبر و با موج دوم شیوع کرونا بسته شدند. همان زمان اعلام شده بود سینماها از ۱۵ دسامبر می‌توانند کارشان را از سر بگیرند تا سینماداران و توزیع کنندگان فیلم آمادگی از سرگیری کار سینماها را داشته باشند.

اما از ۱۰ دسامبر و با پایین نیامدن شمار مبتلایان به ویروس کرونا دولت گفت بازگشایی سینماها تا ۷ ژانویه صورت نمی‌گیرد. این تمدید تعطیلی برای پشت سر گذاشتن تعطیلات سال نو صورت گرفت تا مانع افزایش شیوع شود؛ اما حالا بازگشایی سینماها باز هم به تعویق افتاد و آب سردی بر اشتیاق سینماداران و توزیع کنندگان فیلم ریخت.

در فرانسه روزانه ۱۵ هزار مورد جدید ابتلا گزارش می‌شود و تقریباً هر روز ۲۵۰۰ نفر بستری می‌شوند. وزیر فرهنگ ضمن اینکه ابراز خوشحالی کرد که شمار مبتلایان خیلی کمتر از ۵۰ هزار نفر در روز در ماه اکتبر است، اما گفت وضعیت هنوز شکننده است و باید جانب احتیاط را گرفت.

چندین جشنواره سینمایی و تلویزیونی فصل نخست سال اعلام کردند به صورت مجازی برگزار می‌شوند و جشنواره فیلم کن نیز که قرار بود در ماه می برگزار شود اعلام کرد در صورت لزوم به اواخر ژوئن یا جولای منتقل می‌شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها