تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۳/۰۴ - ۱۵:۵۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 112992

فاز دوم تعمیرات و تجهیز سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر که از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده است، تا شهریور ماه به پایان خواهد رسید.

به گزارش سینماسینما، هم‌اکنون فاز دوم مرمت و بازسازی سالن اصلی تئاتر شهر که از سال‌ها قبل صحبتش شده بود، در حال انجام است و از پانزدهم اردیبهشت ماه ۹۸، پس از اجرای نمایش «ملاقات» پارسا پیروزفر، سالن اصلی تئاتر شهر تعطیل و برای بازسازی و تعویض صندلی‌ها و افزودن امکانات ماشینری در تعطیلات رفته است.

سعید اسدی مدیر مجموعه تئاتر شهر در این باره گفت که فاز اول این بازسازی سال‌ها قبل انجام شده و فاز دوم و نهایی‌اش الان با برنامه‌ریزی کامل در حال انجام است.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از کار تا به الان پیش رفته است، افزود:‌ نمی‌توانم درصد بگویم ، دوستان مشغول کار هستند، واحد طرح‌های عمرانی مجموعه نیز در حال نظارت است و پیشرفت کار را کنترل می‌کند. اما اینکه بگویم تا به حال چند درصد کار پیش رفته، مشخص نیست!

اسدی همچنین درباره پایان طرح مرمت و بازسازی سالن اصلی گفت: قول تحویل سالن را به ما شهریور ماه داده‌اند و پایان قرارداد نیز همان دوره است.

وی پیش‌تر درباره بودجه نیز گفته بود که در سال ۹۶ بودجه برای تعمیر ماشینری سالن اصلی مصوب شده بود که بخشی از آن تنها در سال ۹۷ تخصیص یافته بود. دفتر طرح‌های عمرانی با مشارکت یک شرکت دانش بنیان قراردادی امضا کرده و کار حال به انجام رسیده است. قرار بر این است که برخی ادوات ماشینری تعویض و صندلی‌ها تعویض و تعمیر شوند.

سالن چارسو نیز در مدتی که سال جاری اجرا نداشت، صندلی‌های فرسوده‌اش عوض شد و اجراهای کنونی با صندلی‌های نو صورت گرفته است، ظاهرا بهسازی آن هنوز ادامه دارد.

نخستین مرحله بازسازی مجموعه تئاتر شهر به سال ۸۶ و زمان وزارت محمدحسین صفارهرندی، معاونت هنری محمدحسین ایمانی خوشخو، مدیرکلی حسین پارسائی و مدیریت مهرداد رایانی مخصوص در مجموعه تئاتر شهر باز می‌گردد.

با پایان یافتن سیزدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی ـ سنتی در آن دوره تئاتر شهر تعطیل و به فاز بازسازی رسید. قرار شد بازسازی سالن اصلی با نوسازی امکانات فنی، تعمیرات سالن و تعویض صندلی‌ها همراه شود که با تأخیرات زیاد و البته تعمیرات نه چندان اساسی، در دی ماه ۸۶ فعالیت خود را از سر گرفت، همان دوره نیز مشکلات گرمایشی و تهویه سالن ایجاد شد و مخاطبان دچار مشکلاتی حین تماشای نمایش می‌شدند.

صحبت‌های تعطیلی مجدد سالن اصلی در دوره مدیریت اتابک نادری سال ۹۳ نیز برای تعویض صندلی‌ها، کف سالن و مرمت دیواره و سقف و نصب سیستم اطفای حریق صورت گرفت. در دوره پریسا مقتدی نیز بازسازی تئاتر شهر مطرح و تغییراتی در مجموعه صورت گرفت و سپس در زمان مدیریت پیمان شریعتی در تئاتر شهر سال ۹۵ اولویت بازسازی به همراه امکانات فنی و ماشینری مطرح شد و دو مرتبه بحث تعویض صندلی‌ها، وضعیت آکوستیک سالن و نوسازی امکانات نور و صدا مطرح شد تا به الان و مدیریت سعید اسدی در مجموعه تئاتر شهر با مدیریت کلی شهرام کرمی در اداره هنرهای نمایشی و معاونت هنری سیدمجتبی حسینی رسیده است.

منبع: فارس

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها