تاریخ انتشار:۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۴:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 162235

فیلم‌ «قصیده گاو سفید»، تقدیر ویژه هیات داوران بخش رقابتی اصلی جشنواره فیلم زوریخ در کشور سوئیس را دریافت کرد.

به گزارش سینماسینما، هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زوریخ به کار خود پایان داد و فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم و به تهیه‌کنندگی غلامرضا موسوی که در دهمین حضور بین‌المللی‌اش در بخش مسابقه اصلی این رویداد حضور داشت در نهایت تقدیر ویژه هیات داوران را به خود اختصاص داد.

«قصیده گاو سفید» تنها فیلم ایرانی حاضر در بخش مسابقه امسال جشنواره فیلم زوریخ بود که با ۱۳ فیلم دیگر برای دریافت جایزه چشم طلایی این جشنواره به رقابت پرداخت و در نهایت جایزه به فیلم «کیارا» ساخته «جوناس کارپینیانو» از ایتالیا رسید.

این رویداد سینمایی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم در اروپا است که هرساله میزبان ۱۱۰ هزار مخاطب حرفه‌ای سینما و ۱۵۰۰ خبرنگار یا آژانس خبری از سرتاسر اروپا و جهان است.

دو فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «جاده خاکی» ساخته پناه پناهی نیز در بخش خارج از مسابقه این جشنواره به نمایش درآمدند.

بنا بر اعلام، اکران‌های سراسری و گسترده فیلم «قصیده گاو سفید» به زودی و در سطح جهانی توسط بیش از ۲۰۰ پخش‌کننده بین‌المللی آغاز خواهد شد و اطلاع‌رسانی در مورد این اکران‌ها به زودی صورت خواهد گرفت.

فیلم «قصیده گاو سفید» در نخستین نمایش بین‌المللی خود در بخش مسابقه اصلی هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین حضور داشت و موفق به دریافت جایزه تماشاگران از این جشنواره شد.

این فیلم همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین فیلم از سی و چهارمین جشنواره «درنو هیمات‌فیلم» اتریش شد و در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نیز کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای مریم مقدم و بهترین فیلمنامه برای مقدم و بهتاش صناعی‌ها شد. همچنین در جشنواره‌های دیگری همچون ترایبکا، کارلووی‌واری، ادینبرو، ملبورن و … به نمایش درآمده است.

مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، آوین پوررئوفی، فرید قبادی، لیلی فرهادپور، سوده ازقندی، امیر شریعت، ماهور احمدی، محمد حیدری، زهرا پرهون، ابراهیم گله‌دارزاده، سمیه برجی، مهدی پیله‌وری، ماندانا معزی‌پور، سمکو روشنی و پوریا رحیمی‌سام بازیگران این فیلم هستند.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها