تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۲/۱۱ - ۰۹:۴۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 132032

امیر حسین علم الهدی با انتشار یادداشتی ، توضیحاتی درباره اظهاراتش دربرنامه نقد سینما ارائه داد.

به گزارش سینماسینما ، علم الهدی در یادداشت خود نوشت :

به نام خدا

در برنامه جمعه شب نقد سینمای شبکه پنج در تعریضی به اکران نابهنگام فیلم سینمایی ” لاله” در عید نوروز از نقش مشاور عالی محترم سازمان سینمایی جناب رضاداد در این اکران سخن گفتم که این بزرگوار طی پیامی پر از مهر و محبت اشاره داشتند که بنده در اکران نقشی نداشته ام و مجری طرح فیلم نیستم و نقشم فقط ” حَکم” بوده در این فیلم سینمایی!
به رسم ادب در زمانه ایی که همه محتاج ” بخشش یکدیگر ” هستیم‌و شرایط جامعه باید بسمت همگرایی رود تا جدایی طلبی، باید از ایشان عذرخواهی کنم بخاطر صراحت ایشان در عدم نقشی در اکران فیلم لاله در عید نوروز!
و اما سوال اساسی همچنان بی پاسخ مانده است: دولت محترم در طرح قرعه کشی سال ۹۹ سینماها به یکباره در عید نوروز فیلم خودش را بدون هرگونه تشریفات به اکران در میاورد و این شائبه بوجود می آید که چطور می تواند دولت از رانتی که آن را بصراحت نفی می کند” دخالت سرگروه ها در چین سلیقه ایی اکران طی این سال ها ” خودش از همان رانت انتخاب فیلم های عید توسط شورای منتخب خودش استفاده کند!
نمی توانیم شاهد اتفاق یا بدعتی باشیم توسط دولتی که خود به درستی از شفافیت در امور حرف می زند و دبیر محترم اجرایی این ” شفافیت” اتفاقا” رئیس محترم سازمان سینمایی است که بدین صورت غیر شفاف فیلم دولتی خود را بدون هیچ ملاحظه ایی و ” انتخابی” توسط شورای ” منتخب خود” به اکران درآورد!
انتظار از جناب دکتر حسین انتظامی که مرد شفافیت است و این شفاف بودن را برای جلوگیری از رانت می داند این است که از این رانت ” دولت ساخته” جلوگیری کند !
این انتظار زیادی نیست از راهبر ساعی ” شفاف سازی” دولت…
و انتظار آخر از مشاور عالی محترم سازمان سینمایی جناب رضاداد که بعنوان کمک کننده به سرانجام رساندن تولید فیلم لاله بوده است حداقل این بود که مشاوره می دادند
: اکران عید این فیلم توسط “انتخاب ” دولت، شائبه بوجود می آورد و سینما را مثل همیشه از مشاوره های خود طی این سال ها این بزرگوار دوباره بهره مند می ساخت که برای حفظ شان دولت ” انتخاب” ” دولتی” عید نباید این فیلم” دولتی” می شد!

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها