تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۶/۲۷ - ۱۴:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 27127

مستند چیزی شبیه چشم‌هایمجایزه بهترین مستند کوتاه جشنواره «لاریوخا»ی اسپانیا به فیلم «چیزی شبیه چشمهایم» رسید.

به گزارش سینماسینما، سازندگان فیلم مستند کوتاه «چیزی شبیه چشمهایم» ساخته‌ی هوشنگ میرزایی اعلام کردند که این فیلم در بخش مسابقه‌ی فیلم‌های کوتاه مستند «جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم‌های مستقل لاریوخا» در اسپانیا به نمایش درآمد و جایزه بهترین فیلم کوتاه مستند این جشنواره را از آن خود کرد.

داستان این فیلم درباره‌ی با عبدالواحد اسماعیل‌پور است که در هفت‌سالگی یک مین خنثی نشده از زمان جنگ را پیدا می‌کند و با تصور اینکه اسباب‌بازی است، با سنگ روی آن می‌کوبد و انفجار مین باعث نابینا شدن کامل او و قطع هر دو دستانش می‌شود. عبدالواحد تصمیم می‌گیرد به کمک حس لبهایش به مطالعه‌ی کتاب‌های درسی بریل نابینایان بپردازد و با ابتکاری که معلم او بخرج داده و کمک گرفتن ازحس لبهایش بتواند همه‌ی کارها و فعالیت‌های درسی‌اش را با موفقیت به پیش ببرد.

«چیزی شبیه چشمهایم» یکی از بخش‌های سه‌گانه‌ای است که هوشنگ میرزایی با موضوع اشخاص کم‌توان ساخته و این سه‌گانه تاکنون حضورهای موفقیت آمیزی در جشنواره‌های مختلف فیلم مستند دنیا نظیر «سینما دورئل» فرانسه، «هات داکس» کانادا و شفیلد انگلستان و جشنواره‌ی «کرالا» در هند داشته‌ و جوایزی نیز به دست آورده‌اند. در جشنواره‌ی «لاریوخا» سه فیلم کوتاه داستانی دیگر از ایران نیز در بخش مسابقه حضور داشتند.

جشنواره‌ی «لاریوخا» یکی از جشنواره‌های سینمایی اسپانیاست که در کنار نمایش فیلم‌های بلند سینمایی، فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند را نیز به نمایش می‌گذارد و از فیلمسازان مستقل نیز حمایت مالی می‌کند. این جشنواره بصورت تخصصی در همه‌ی بخش‌ها جوایزی را به فیلم‌های بلند و کوتاه داستانی، مستند و انیمیشن اهدا می‌کند.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها