تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۰۸/۲۶ - ۱۲:۵۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 125538

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «کمراایمج» لهستان که مهم‌ترین رویداد سینمایی جهان در عرصه هنر فیلمبرداری است جایزه اول خود را به فیلم «جوکر» ساخته «تاد فیلیپس» داد.

به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، در بخش رقابتی اصلی جشنواره «کمراایمج» فیلم «جوکر» با فیلمبرداری «لاورنس شر»، در رقابت با آثار مهمی چون «مرد ایرلندی» به کارگردانی «مارتین اسکورسیزی» و فیلمبرداری «رودریگو پیترو»، «بروکلین بی‌مادر» به کارگردانی «ادوارد نورتون» با فیلمبرداری «دیک پاپ»، «یک افسر وجاسوس» ساخته «رومن پولانسکی» با فیلمبرداری «پاول اِدلمن»، «سایه» ساخته «ژانگ ییمو» با فیلمبرداری «ژیائودینگ ژائو»، «فورد در مقابل فراری» از «جیمز منگولد» با فیلمبرداری «فدون پاپامیکائیل» و «آخرین سیاه‌پوست در سانفرانسیسکو» ساخته «جو تالبوت» با فیلمبرداری «آدام نیوپورت-برا» در نهایت توانست جایزه اصلی قورباغه طلایی این رویداد سینمایی را به خود اختصاص ددهد.

همچنین قورباغه نقره‌ای و برنزی بهترین فیلمبرداری این جشنواره نیز به ترتیب به دو فیلم «دو پاپ» به کارگردانی «فرناندو میرالس» و با تصویربرداری «سزار شارلون» و «پرنده رنگ‌شده» ساخته «واسلاو مارهول» با فیلمبرداری «ولادیمیر اسموتنی» رسید.

انجمن بین‌المللی منتقدان (فیپرشی) هم فیلم «پرنده رنگ‌شده» با فیلمبرداری «ولادیمیر اسموتنی» را به عنوان فیلم برگزیده خود معرفی کرد و جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان نیز به «جوکر» اعطاء شد.

امسال «ادوارد نورتون» بازیگر برنده اسکار و کارگردان آمریکایی نیز که با فیلم «بروکلین بی‌مادر» در بخش اصلی جشنواره حضور دارد، جایزه دستاورد سینمایی «کریشتف کیشلوفسکی» را از این جشنواره دریافت کرد.

مستند «خانه‌ای برای تو» به کارگردانی مهدی بخشی مقدم و فیلمبرداری محمد حدادی در بخش رقابتی آثار مستند و فیلم «رونا، مادر عظیم» (محصول مشترک ایران و افغانستان) به کارگردانی جمشید محمودی و فیلمبرداری کوهیار کلاری نیز در بخش “سینمای معاصر جهان” به نمایندگی از سینمای ایران در جشنواره کمراایمج حضور داشتند.

بیست و هفتمین جشنواره فیلم «کمراایمج» که مهم‌ترین رویداد سینمایی جهان با تمرکز بر هنر فیلمبرداری است از تاریخ ۹ تا ۱۶ نوامبر (۱۸ تا ۲۵ آبان) در لهستان برگزار شد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها