تاریخ انتشار:۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۲۲:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 196762

نشریه اسکرین جزئیاتی از داستان فیلم «دانه انجیر مقدس» ساخته تازه محمد رسول‌اف منتشر کرد.

به گزارش سینماسینما، بر مبنای اطلاعات این نشریۀ معتبر جهانی، زندگی خانوادگی یک قاضی دادگاه انقلاب تهران و رابطه پر سوظن و تردیدش با همسر و دو دخترش در میانه اعتراض‌های سراسری ایران مضمون اصلی داستان این فیلم است که در چند روز آینده برای نخستین بار در دنیا در بخش مسابقۀ هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درخواهد آمد.
به نوشته اسکرین، داستان درباره ایمان، یک قاضی تحقیق در دادگاه انقلاب تهران است که با گم‌شدن مرموزانۀ اسلحه‌اش در میانۀ شدت گرفتن اعتراض‌های سراسری درگیر پارانویا و سوظن می‌شود. او نسبت به احتمال دخالت همسرش نجمه و دخترانش رضوان و سنا در این اتفاق دچار سوظن می‌شود و در خانه‌اش تدابیر سخت‌گیرانه‌ای اعمال می‌کند که باعث تنش در خانه می‌شود. گام به گام، ارزش‌های اجتماعی و قوانین زندگی خانوادگی معلق می‌شوند.
اسکرین می‌گوید وضعیت حضور محمد رسول‌اف در جشنواره کن هم نامشخص است.
اسکرین می‌گوید محمد رسول‌اف همراه امین صدرایی، مانی تیلگنر، رزیتا هندیجانیان و ژان‌کریستف سیمون و دو شرکت آلمانی و فرانسوی با مشارکت شبکه تلویزیونی آرته و Moin Filmforderung هامبورگ تهیه‌کننده‌های فیلم «دانه انجیر مقدس» هستند. شرکت آلمانی فیلم‌بوتیک حقوق فروش جهانی آن را در اختیار دارد و حقوق پخش این فیلم در فرانسه هم خریداری شده است.
جشنواره فیلم کن ۲۰۲۴ از روز سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت در این شهر ساحلی جنوب فرانسه آغاز می‌شود.

منبع: کانال تلگرام بابک غفوری آذر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

 

آخرین ها