تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۲/۰۲ - ۰۹:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 134537

درپی مسایل پیش آمده دراثر ویروس کرونا و تعطیلی بسیاری از جشنواره های سینمایی مثل کن، دیروز جشنواره جهانی ونیز اعلام کرد که طبق برنامه از پیش تعیین شده از ۲ تا ۱۲ سپتامبر جشنواره را در جزیره لیدو برپاخواهدکرد.

به گزارش سینماسینما، دوشنبه ۲۰ آوریل، آقای روبرتو چیچوتو، رییس کل بینال هنرهای ونیز که جشنواره فیلم زیر چتر آن اداره می‌شود درمصاحبه ای با روزنامه ایتالیایی اعلام کرد که هفتاد ‌و هفتمین دوره جشنواره سینمایی ونیز به موقع و مستقل برپا خواهد شد. وی گفته مدیرجشنواره کن، تیری فرمو، که اعلام کرده بود احتمالا ونیز  و کن با هماهنگی و همکاری مشترک برپا می‌شوند، را رد کرد.

اواضافه کرد: «ممکن است کن چنین علاقه‌ای داشته باشد، اما بین ما وآنها چنان تفاهم و توافقی وجود نداشته است. ما، یعنی جشنواره ونیز، کار خود را مستقل انجام می‌دهیم و در حال برنامه‌ریزی هستیم، ‌دراین باره با جشنواره کن گفتگویی هم نخواهیم داشت. هیچ فرضیه همکاری با جشنواره کن در دستورکار ما نیست.» درعین حال او افزود: ممکن است به خاطر شرایط پیش آمده امسال جمعیت کمتری نسبت به سال‌های پیش به جشنواره ونیز بیایند. ما تلاش خود را برای راحتی ژورنالیست ها ‌و منتقدین بین اللملی بکارخواهیم برد تا در بهترین شرایط ایمنی کار خود را انجام دهند و تدابیر ویژه‌ای اتخاذ خواهیم کرد.

قراراست در پایان ماه مه اطلاعات بیشتری در این زمینه به رسانه های جهانی داده شود. کمیته های انتخاب جشنواره ونیز در حال دیدن فیلمهای رسیده هستند‌. باید در نظر داشت که تا به امروز در ایتالیا ۲۳۰۰۰نفر در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند، اما آمار تلفات روزانه رو به کاهش است. جشنواره ونیز که قدیمی ترین جشنواره جهان است، تمام تلاش خود را برای برگزاری هفتادوهفتمین دوره خود خواهد کرد. رییس هیات داوران امسال جشنواره، کیت بلانشت است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها