تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۰۹ - ۱۶:۵۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 102316

جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر کشور امروز یکشنبه با حضور نمایندگان ۱۵ استان کشور در رامسر آغاز به کار کرد.

 

به گزارش سینماسینما، رییس مرکز هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در حاشیه برگزاری این رویداد هنری گفت که این جشنواره در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دو بخش خیابانی و صحنه ای شامل ۱۲ اثر خیابانی و ۹ اثر صحنه ای برگزار می شود.
محمد لارتی با بیان اینکه این جشنواره تا دوازدهم دی ماه در دو شهرستان رامسر و تنکابن ادامه دارد، افزود : تئاترهای بخش خیابانی این جشنواره در میدان امام ، مجتمع بین المللی آرامش و یادمان شهدای دانشگاه آزاد شهرستان رامسر اجرا می شود.
وی گفت: همچنین تئاترهای بخش صحنه ای این جشنواره در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان تنکابن اجرا خواهد شد.
رئیس مرکز هنرهای نمایشی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همچنین ۱۸ نمایش پرده خوانی با موضوع ۴۰ سالگی انقلاب نیز در مدارس مقطع ابتدایی و راهنمایی شهرهای کتالم و سادتشهر از توابع شهرستان رامسر اجرا می شود.
به گفته لارتی در جشنواره امسال نمایندگانی از استان های کهگیلویه و بویر احمد ، بوشهر، تهران، آذربایجان شرقی، البرز، ایلام، مرکزی، اردبیل ، مازندران ، فارس، کرمانشاه ، خوزستان ، لرستان ، کرمان و شهرستان ری حضور دارند.
دبیر علمی جشنواره ملی تئاتر هنرمندان شاهد و ایثارگر در خصوص داوران این دوره هم گفت : امسال قضاوت بخش صحنه ای این جشنواره بر عهده قطب الدین صادقی، محمد رضا غفاری و محمود فرهنگ است.
وی افزود : همچنین استادان امیرحسین شفیعی ، وحید لک ، علی اسدی ، فرشاد یاری و محمد رضا درند نیز ارزیابی اجراهای خیابانی را برعهده دارند.
آیین اختتامیه این جشنواره قرار است ۱۲ دی ماه با حضور هیات داوران و هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی در آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن برگزار شود.
دوره گذشته این جشنواره در استان البرز برگزار شده بود.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها