تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۲/۲۴ - ۱۴:۵۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 15862

جشن عکاسانتهمینه میلانی در جشن عکاسان سینمای ایران، گفت: عکس این روزها در کنار جاذبه‌هایش به عنصری خطرناک نیز تبدیل شده است، مراقب عکس‌های‌تان باشید زیرا عده‌ای سعی می‌کنند از طریق انتشار عکس‌های خصوصی هنرمندان، سینما را از بین ببرند.

به گزارش سینماسینما، این جشن که در فضای باز باغ – موزه فصر برگزار شد، به‌دلیل بارش باران و رگبار تا مرز تعطیلی پیش رفت و سرانجام با تأخیر نسبتا زیادی آغاز شد.

در این مراسم که اجرای آن را علیرضا خمسه – بازیگر سینما و تلویزیون – برعهده داشت، افرادی مانند لیلا حاتمی، علی مصفا، باران کوثری، مریلا زارعی، سیروس الوند، رویا نونهالی، مسعود زنده‌روح، غوغا بیات، بهرام رادان، مصطفی کیایی و جمعی از سینماگران، عکاسان و هنردوستان شرکت کرده بودند، اما هیچ‌کدام از اعضای هیأت‌ مدیره خانه سینما در آن حضور نداشتند.
در ابتدای مراسم، علی نیک‌رفتار – دبیر جشن عکاسان سینما – روی صحنه آمد و گفت: به‌علت این‌که احتمال می‌دهم هوا دوباره بارانی شود، سخن را کوتاه و از خواندن متن سخنرانی که آماده کرده بودم، صرف‌ نظر می‌کنم.

سپس علی مصفا و لیلا حاتمی از حافظ احمدی – عکاس سینما – که عکاسی فیلم «شیدا» را انجام داده است، تقدیر کردند.

در ادامه، از رضا مهاجر – عکاس سینما – توسط پانته‌آ پناهی‌ها و اردشیر شلیله تقدیر شد.

مهاجر که از فیلم «هامون» داریوش مهرجویی عکاسی کرده‌ است، در سخنانی کوتاه گفت: همان‌طور که نام داریوش مهرجویی و خسرو شکیبایی با «هامون» مطرح و مترادف است، همیشه نام من را نیز به‌عنوان «عکاس هامون» و «هامون‌بازها» می‌آورند که برایم باعث افتخار است.
بهروز صادقی سومین عکاس سینمایی بود که در این جشن تقدیر شد.

او پس از گرفتن لوح تقدیر خود، از دبیرهای این جشن برای زحمات چند ماهه‌شان تشکر کرد.

در بخش بعدی این برنامه، از جواد نوروزبیگی – تهیه کننده سینما – برای علاقه‌مندی‌اش به عکاسی تقدیر شد.

در ادامه، مریلا زارعی نیز روی صحنه رفت و لوح تقدیر تهمینه میلانی را به او اهدا کرد.
میلانی نیز با بیان این‌که پس از ۳۵ سال فعالیت سینمایی، این اولین تقدیر از او است، اظهار کرد: شرایط سخت‌تر از دوران قبل شده و به همین دلیل، به نقاشی رو آورده‌ام و به‌زودی برای‌تان یک نمایشگاه نقاشی رو می‌کنم.

این کارگردان سینما همچنین هشدارهایی درباره سوءاستفاده از عکس هنرمندان داد و گفت: مواظب عکس‌های‌تان باشید، من یک سال است برای این موضوع به دادگاه می‌روم.

زارعی نیز در سخنانی بیان کرد: میلانی در زندگی حرفه‌ای من تأثیرگذار و تعیین‌کننده بوده و اعتماد من را به سینما زیاد کرده است.

قرار بود از فاطمه معتمدآریا هم در این مراسم تقدیر شود، اما او نتوانسته بود در این جمع حضور یابد. به همین دلیل، یک پیام تصویری برای جشن فرستاده بود که برای حاضران پخش شد.

در ادامه، سعید ملکان و مصطفی کیایی از بهرام رادان تقدیر کردند.
رادان نیز با بیان این‌که ارتباط مخاطب با سینما پیش از اکران فیلم، به‌وسیله عکاسان سینما برقرار می‌شود، گفت: این موضوع آن‌قدر ارزشمند است و جایگاه سنگینی دارد که این جایزه، یکی از ارزشمندترین جایزه‌هایی است که تا به حال گرفته‌ام.

سپس هیات داوران دومین جشن عکاسان سینمای ایران شامل غوغا بیات، رویا نونهالی، سیروس الوند و شهاب‌الدین عادل، برای خواندن بیانیه هیأت داوران و معرفی برگزیدگان روی صحنه رفتند.

در بخشی از این بیانیه آمده بود: «هیأت داوران خوشحال است که عکاسی سینمای ایران از قالب کلیشه که به چهره بازیگران می‌پرداخت، راه و مسیر خود را یافته و عکس به معرفی هویت فیلم برگشته است. هیچ‌یک از ما در بررسی و گزینش آثار برتر، نام صاحبان آثار را نمی‌شناختیم و هر اثر، شماره‌ای داشت. درخواست هیات داوران از تهیه‌کنندگان این است که عکاسی سینما را جدی بگیرند، آن را به‌عنوان یک تخصص و حرفه بشناسند و از دوستان و نزدیکان خود به‌دلیل آشنایی با دوربین عکاسی در این کار استفاده نکنند.

به گزارش ایسنا، بخش بعدی این مراسم به اهدای جوایز برگزیدگان دومین دوره عکاسان سینما اختصاص داشت.

نوشین جعفری برای فیلم «لانتوری» جایزه بخش اصلی را برد. او پس از دریافت جایزه‌اش، از باران کوثری تشکر کرد. جعفری پیش از این جایزه، در انجمن عکاسان سینما عضو نبود. محمد فوقانی، جلال حمیدی، امیرحسین شجاعی و محمد بدرلو دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند.

فتاح ذی‌نوری نیز توسط داوران به‌عنوان عکاس برگزیده بخش پشت صحنه برای فیلم «عادت نمی‌کنیم» انتخاب شد.

در پایان مراسم از هیأت داوران و روسای پیشین انجمن عکاسان سینمای ایران تقدیر شد.

پس از این تقدیر، نیک‌رفتار اظهار کرد: خوشحالیم که بنای درستی برای این انجمن گذاشته شده است. امیدواریم بتوانیم میراثی را که به ما رسیده، نگهداری کنیم و به مسؤولان بعدی تحویل دهیم.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها